Argonova har en ny hemsida!

Argonova har en ny hemsida!

18 november 2019

Nu har vi en ny hemsida som bättre och tydligare kommer hjälpa oss att marknadsföra våra tjänster. När det gäller lanseringen har vi följt en trend som kommit på senare tid, läs om det längre ner.

Fokus på kundnytta och varumärke
Vi har lagt fokus på innehåll som visar vilken nytta vi gör för våra kunder och tagit bort delar som inte tillför tydligt värde för besökarna. T.ex. har vi helt uppdaterat med en ny sektion med referenser och hur vi hjälper dem utvecklas, bygga sitt varumärke och nå ut till nya kunder. Just varumärkesutveckling är en tjänst vi kommer jobba mer aktivt med framöver, se mer om det nedan.

Webbyråtjänster sedan 2004
Självklart vill vi fortsatt lyfta vår kärnverksamhet, USPar och erbjudande t.ex. inom branding, webbutveckling och webbstrategi som SEO & Google Ads. Många bra tips inom webbstrategi och marknadsföring kommer vi också ge i vår blogg som nu innehåller cirka 100 artiklar.

Nyföretagare är en viktig målgrupp
Sedan 2008 har vi haft nyföretagare som en uttalad målgrupp. Vårt paket med logga + visitkort + hemsida till startups har fått en ny och fylligare sektion som vi räknar ska kunna byggas ut framöver. Här är målet att också få med tips och förslag hur man kan tänka när man ska starta företag.

Varför lansera när allt inte är klart?

Faktum är att vi valt att lansera nya hemsidan även om den inte är helt klar och det finns fler saker som återstår i arbetet. Trenden att lansera utan att ha allt på plats har funnits några år och utgår huvudsakligen från fyra faktorer.

1. Numera kan man inte göra klart en webb och sedan gå vidare till annat. Arbetet med webben är inte ett projekt utan mer en ständigt pågående process.

2. För det andra, när den nya webben nått en mognad och nivå där den passerat den befintliga finns inget att vänta på, då är det bara att lansera!

3.  En tredje fördel med denna lanseringspolicy är ju att det kräver mindre resurser och det går snabbare att ta klivet till en ny webb.

4. Slutligt är ett fjärde skäl att man på detta vis tidigare får in användare och man kan mäta besökarbeteenden och basera den fortsatta utvecklingen på verkliga data, dvs risken för felslut minskar.

Starka varumärken bygger trovärdighet!  

Ett varumärke laddat med tydliga värden gör skillnad i all försäljning. Att bygga sitt varumärke är därför en viktig faktor för att kunna nå ut till nya kunder också för små och medelstora företag.

Tänk att du skall träffa en potentiell kund och att du driver företaget på egen hand. Självklart är du ditt företags största tillgång, ditt mindset är avgörande. Men håll med om att också din bil, din logotype, ditt visitkort, dina arbetskläder, din hemsida, ditt facebook-konto, ditt försäljningsmaterial osv kommer spela in när du blir bedömd. Här är det inte så stor skillnad om man växlar upp till 5 eller 50 anställda, det är du på plats och de värden du bär med dig som avgör om ditt varumärke signalerar trovärdighet.

På Argonova har vi senaste åren tagit flera steg framåt för att bättre hjälpa våra kunder bygga sitt varumärke med allt från mindset till grafisk profil och trycksaker. Genom en enkel process identifierar vi tillsammans vilka värden som bäst skapar associationer som gynnar ditt företag och lägger grunden till fler lönsamma affärer. Vi skapar en övergripande bild av din verksamhet som håller ihop all kommunikation som på ett eller annat är kopplat till dig och din verksamhet.

Webbyrå & Reklambyrå i Borås sedan 2004 - Nu tar vi nästa steg   

Efter 15 år som partner på webb och marknadsföring laddar vi nu för nästa steg framåt med ny hemsida och ett ökat fokus på varumärkesresan och affärsutveckling för våra kunder. Ta en kontakt så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er med marknadsföring både digitalt och i traditionella medier!

 

Taggar: Argonova, Trender
Publicerat: 18 november 2019

Liknande blogginlägg

  • Webbtrender 2017 - Fem trender som hjälper dig lyckas på nätet!

    På Argonova har vi skrivit blogginlägg varje årsskifte sedan 2010 och vi märker hur vissa trender fortsätter vara riktigt heta år efter år samtidigt som nya fenomen fortsätter bryta mark. Den viktigaste faktorn kanske ändå är att det som varit trender för några få [...]

  • Webbtrender inom webbstrategi 2014

    De senaste åren har det ökade användandet av surfplattor, smartphones och datorer med olika skärmstorlekar haft stor effekt på webbens utveckling och hur vi använder den. Det är inte bara skärmstorlekarna som påverkar utvecklingen utan också det faktum att vi blivit mer mobila i vårt [...]

  • Inför 2016 gör vi en större versions­uppgradering av vårt CMS.

    Den senaste stora uppgradering av vår administration gjordes 2013 i samband med att stöd för responsiv design byggdes in. Under åren görs givetvis löpande mindre uppdateringar och moduler byggs ut med fler funktioner. Sedan första release av Aroma 2005 har vi nu genomfört ungefär 600 - 700 webbprojekt [...]

  • 1. Mobilanpassningar får ökad betydelse för placeringen på Google.

    Som första trendspaning i vår serie med fem blogginlägg vill vi återigen lyfta behovet av att ha en mobilvänlig webbplats för att lyckas på Google. I april 2015 kom en stor förändring, och nu talas om ytterligare justeringar nu i maj 2016. Vad vi kunnat analysera har nog trots allt detta [...]

  • 3. SEO strategier som hjälper dig lyckas på Google

      Som nämnts tidigare så funkar fortfarande de traditionella SEO-teknikerna, men många gånger behöver man hitta nya vägar att få en bra synlighet. Några av de mer framgångsrika strategierna på senare år handlar om Branding, Content Marketing, länkar och att öka [...]

Intresserad? Eller har du några frågor om vårt erbjudande?

Ring oss på 033 - 20 75 00.

Eller fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig!

Integritetspolicy