Argonova Systems 10 år!

Argonova Systems 10 år!

25 augusti 2014

Från traditionell systemutveckling till komplett leverantör av webblösningar och reklambyråtjänster.

Ambitionen att förena kompetensen från traditionell systemutveckling, kostnadseffektiva lösningar med användarvänlighet och god design har visat sig vara ett framgångsrikt recept för oss på Argonova. Sedan hösten 2004 har vi blivit mer webbinriktade och publicerat ett antal hemsidor samt tagit uppdrag inom SEO + Adwords.

Tack vare vår kompetens inom Internetmarknadsföring har vi i princip redan efter första åren huvudsakligen förlitat oss på inkommande förfrågningar och sluppit arbeta med uppsökande försäljning. Vi har under lång tid legat på första sidan på Google för en lång rad av våra viktigaste sökord som tex: Logotyp, Webbsystem, Webbdesign, Webbstrategi, Köpa hemsida osv...

Den kanske enskilt starkaste egenskapen som utmärker oss från våra konkurrenter är framtagning av logotyp med fast pris och Nöjd-kund-garanti. Sedan 2004 har vi producerat cirka 300 logotyper fram till idag på detta koncept. Ofta har det varit nyföretagare och efter att vi hjälpt dem med logga så har vi ofta blivit helhetsleverantör inom webb- & reklambyråtjänster.

Några data för viktiga händelser:

2003 – hösten: Första utbildningarna för Google Adwords + Sökmotoroptimering

2004: Första e-handelslösningen publicerad

2004: Vi börjar erbjuda Logotyp till fast pris med Nöjd-kund-garanti

2005: Joakim Bremholt kommer in som ägare och under några år jobbar vi tätt tillsammans med Anxious och Combinations.

2005: Vårt eget CMS / Publiceringssystem ser dagens ljus med ett flertal moduler.

2006: Vår egen Internetmarknadsföring gör att vi från detta år huvudsakligen baserar vår nykundsförsäljning på inkommande leads via vår egen hemsida. Sedan dess och fram till nu ligger antalet inkommande förfrågningar på 30-70 / månad.

2007: Vi levererar kvalificerade kundanpassade webbsystem tex för Newbody, Bolagsplatsen, Minbebis och Net2world.

2008: Vi har producerat 100 logotyper.

2008: Vi byter lokaler och är 7 anställda.

2009: Efter finanskrisen går vi med som medlem i BNI för att stärka vår profil lokalt, men fortfarande idag har vi de flesta av våra kunder utanför Borås.

2009: Succesivt har vi rört oss från att ha varit ett produktionsbolag till att mer och mer jobba med strategi där vi hjälper våra kunder med marknadsföring och att lyckas på nätet. Begreppet Webbstrategi blir allt viktigare, man vill inte bara ha en hemsida, den ska ju också tillföra ett värde till verksamheten och öka försäljningen!

2009: Vi passerar 300 genomförda webbprojekt.

2010: Generation 2 av vårt eget CMS, ökad stabilitet, fler moduler och enklare implementering gör att vi hävdar oss väl i konkurrensen t.ex. gentemot Wordpress som i detta läge börjar användas till annat än för bloggar.

2011: Minbebis blir prisbelönt av IDG som bästa community för småbarnsföräldrar. Vi jobbar nu också med webbutveckling för Toveks Auktioner, ett webbsystem för online-auktioner som omsätter över 100 miljoner SEK online.

2012: Vi når 10 anställda och är en stabil och tillförlitig leverantör med hög kompetens.

2012: Vi passerar 500 genomförda webbprojekt.

2013: Ny hemsida för oss själva som bättre lyfter fram vår bredd som Reklambyrå och Webbyrå.

2013: Från detta år är responsive design första valet för alla webbproduktioner så de funkar bra på läsplatta och i mobil. Det medför samtidigt en uppgradering av vårt CMS.

2014: Full fart framåt med nyanställd programmerare före sommaren har vi våren 2014 haft vårt bästa första halvår någonsin!

 

Det är roligt med 10-års jubileum och kunna se tillbaka över vår utveckling - men för oss är detta bara början på resan. Vi fortsätter utveckla och leverera webbsystem. Vi gillar utmaningar så har du en spännande idé så är du välkommen att kontakta oss, vi hjälper dig gärna att genomföra det.

 

Taggar: Argonova
Publicerat: 25 augusti 2014

Liknande blogginlägg

  • Webben viktig för nyföretagare!

    Som webbyrå möter vi en hel del nyföretagare som håller på att starta eget företag. Ofta är man tidigt ute och vill höra om priser, en del har hittat vårt erbjudande till nyföretagare där vi har två paket i olika storlekar innehållande Logotyp + Grafisk profil + Trycksaker + [...]

  • Vilket CMS ska man välja?

    En vanlig kundfråga för oss som webbyrå är vilket publiceringsverktyg (CMS) man ska välja? Svaret är dock inte så enkelt att ge. Vi jobbar med ett publiceringsverktyg för våra kunder på hemsida och e-handel och det kan vi varmt rekommendera för det är användarvänligt [...]

  • Låt oss guida dig!

    Under sommaren har vi uppdaterat och snyggat till våra populära guider – hemsidesguiden, logotypguiden samt e-handelsguiden. Vi har även kompletterat med två nya guider, en för dig som vill veta mer om SEO (sökmotoroptimering) och en för dig som behöver råd vid val av betallösning i din [...]

  • Hur köpa mobil e-handel med rätt funktioner?

    Just nu är det en tydlig trend där många satsar på mobil e-handel med responsiv webbdesign, men hur tar man beslut om lämplig leverantör? I det här inlägget ger vi några synpunkter från vår horisont. Olika webbyråer har olika affärsidé när det gäller e-handel. [...]

  • Webbtrender 2016 – 5 tips som hjälper dig ligga i framkant!

    Inför ett nytt år är det alltid spännande att fundera över vilka trender som kommer dominera och påverka. Baserat på vad vi märker bland våra egna kunder och när vi tar en titt både i Sverige och USA så har vi här satt ihop en lista på webbtrender som vi menar har [...]

  • Webbtrender 2017 - Fem trender som hjälper dig lyckas på nätet!

    På Argonova har vi skrivit blogginlägg varje årsskifte sedan 2010 och vi märker hur vissa trender fortsätter vara riktigt heta år efter år samtidigt som nya fenomen fortsätter bryta mark. Den viktigaste faktorn kanske ändå är att det som varit trender för några få [...]

Intresserad? Eller har du några frågor om vårt erbjudande?

Ring oss på 033 - 20 75 00.

Eller fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig!

Integritetspolicy