Webbdesign & webbstrategi, Webbyrå i Borås – kunder i hela landet

Grafisk formgivning

ABC för webbpublicering - Best practices så andra läser det du skriver

ABC för webbpublicering - Best practices så andra läser det du skriver
I detta blogginlägg tar vi upp sex områden som man bör kvalitetssäkra när man jobbar med webbpublicering. Är väl inte en komplett genomgång, men ändå en sammanställning av best practices för god läsbarhet och bra textlayout. Med mer än 10 år i branschen är det [...]

Bra bildmaterial – lite slit ger bra profit

Bra bildmaterial – lite slit ger bra profit
Det sägs att uppemot 80 % av alla intryck vi får, kommer via synen. Då förstår vi hur viktigt det är att inte bara värdesätta professionellt utformad design och layout, men att även lägga särskild tonvikt på sidans bildmaterial. En del menar att sådan icke-verbal kommunikation [...]

Starta eget – gör din sajt till din bästa säljare!

Starta eget – gör din sajt till din bästa säljare!
I början av 2000-talet såg man hemsidan endast som ett komplement till telefonkatalogen. En hemsida var bara ett sätt att synas på nätet med några kontaktuppgifter och lite information om företaget. Samtidigt lades stora summor på annonser i telefonkatalogen som en betydande del av [...]

Ett gott intryck som består länge

Värdet av att synas på nätet, med en uppdaterad hemsida och en genomtänkt webstrategi, betonas ofta från olika håll i företagsvärlden. Men det har ändå aldrig varit viktigare än nu att profilera sina tjänster i tryck. Varför då? Med den ökande konkurrensen i alla [...]

CMYK, RGB eller Pantone – vi reder ut begreppen

Färger är något vi alla ser varje dag och något som vi tar för givet. Men har du tänkt på att vi alla kan se färger på lite olika sätt? Det som är babyblå för dig, kanske är ljusturkos för någon annan.   Precis som människors förmåga att [...]

Stärk identiteten med en grafisk profil och manual

Företagets grafiska profil är en viktig del av det företaget kommunicerar med omvärlden. Att företaget presenteras på ett enhetligt sätt är viktigt och stärker varumärket samt ger en professionell bild av företaget. För många är det självklart men andra tänker inte [...]

Starka varumärken får nystartade företag att växa

Hur tänker de företag som idag anses ha starka varumärken? Vad är det som får dem att bli lönsamma och utvecklas? Grunden i allt företagande handlar om lönsamhet. Vägen dit ser förstås olika ut beroende på en massa faktorer. Vad alla företag har att förhålla sig till, [...]

Argonova Systems 10 år!

Från traditionell systemutveckling till komplett leverantör av webblösningar och reklambyråtjänster. Ambitionen att förena kompetensen från traditionell systemutveckling, kostnadseffektiva lösningar med användarvänlighet och god design har visat sig vara ett framgångsrikt recept för [...]

Varför vi inte gör en Pitch för att få en order

Pitching innebär att en potentiell klient skickar ut ett designuppdrag till flera designers eller designbyråer, vilka utan betalning ska ta fram designförslag till beställaren, varefter denne väljer det förslag som faller bäst i smaken; och sedan får förhoppningsvis producenten betalt. Utövandet [...]

Hur väljer man rätt typsnitt för sina trycksaker och på webben?

Föreställ dig att du arbetat som inredningsarkitekt, men du har bara kunnat måla väggar i tre kulörer – vitt, grått och beige. Och så har det varit i många år. Plöstligt förändras branschen, och du har en nästintill oändlig palett med färger; dessutom får [...]

12 Poster

Frågor?

Ring oss! 033 - 20 75 00 eller fyll i formuläret och skicka, så kontaktar vi dig.

Frågor på detta?

Om du är nyfiken på hjälp med marknadsföring & webb ring oss på 033 - 20 75 00. Eller fyll i och sänd formuläret så kontaktar vi dig!