Inför 2016 gör vi en större versions­uppgradering av vårt CMS.

Inför 2016 gör vi en större versions­uppgradering av vårt CMS.

23 december 2015

Den senaste stora uppgradering av vår administration gjordes 2013 i samband med att stöd för responsiv design byggdes in. Under åren görs givetvis löpande mindre uppdateringar och moduler byggs ut med fler funktioner. Sedan första release av Aroma 2005 har vi nu genomfört ungefär 600 - 700 webbprojekt i plattformen.

Nyheter i senaste uppgraderingen är bland annat:

- Ny kundkorg och kassa för e-handelslösningar. En bra och användarvänlig kassa är avgörande för att lyckas med e-handeln, ingen vill tappa kunden i kassan.

- Bildhanteringen har byggts ut med en mediabank som gör det enklare att hantera och redigera bilder.

- Administrationen är responsiv så det är enkelt att administrera din webbplats från mobila enheter.

- Användarmanualen är interaktiv så att du enkelt ser hur olika fält fungerar direkt i administrationen.

- Vi kan erbjuda Swish som betalsätt för e-handel.

- Utbyggd fraktmodul som ingår i e-handelsmotorn med stöd för produktvikt och kostnad på land.

- Stöd för hantering av rättigheter och användarnivåer i grundutförande.

- FAQ-modul så du enkelt kan ge support och information till dina kunder.

- Bättre stöd för plocklistor, reskontra och returhantering i vår e-handelsmodul.

- SEO-åtgärder med bättre stöd för Alt-taggar på bilder i olika moduler. (Numer inte ovanligt att våra produktioner ligger på över 90 poäng av 100 i onpage tester för SEO-vänlighet.)

- För enklare hemsidor som är mallbaserade skapas funktioner i webbgränssnitt för hantering av logotyp, typsnitt och färgschema. Detta gör att vi kan erbjuda lösningar till lägre pris och kortare leveranstider.

Vissa av ovan funktioner har redan varit med i olika webbproduktioner, men nu kommer vi kunna implementera dessa i nya webbproduktioner på enkelt sätt och till låg kostnad. De flesta av ovan funktioner ingår utan extra kostnad.

Vilket CMS ska jag välja?

För vissa projekt ställer kunden krav på ett visst CMS tex Wordpress eller Magento och då tillgodoser vi det önskemålet. Samtidigt märker vi att vårt eget publiceringssystem har många fördelar:

- Våra kunder efterfrågar ofta skräddarsydda lösningar, det är vår affärsidé vilket gör att vi löser det mycket kostnadseffektivt.

- Risken för attacker och att bli hackad är mycket låg jämfört med de stora CMS:en.

- Vårt CMS är optimerat på svarstider och är ett av de absolut mest SEO-vänliga på marknaden.

- Vi har en högre användarvänlighet i vår administration. Du drunknar inte i funktioner som inte behövs i ditt projekt utan har bara tillgång till det som du behöver.

Utmana oss gärna med ditt nästa webbprojekt så visar vi hur vi kan hjälpa dig att lyckas på nätet! Argonova Systems erbjuder allt från säljande webbdesign och gedigna webbsystem till webbstrategi med tjänster för att dra in besökare till din webbplats.

 


Liknande blogginlägg

  • Webbtrender inom webbstrategi 2014

    De senaste åren har det ökade användandet av surfplattor, smartphones och datorer med olika skärmstorlekar haft stor effekt på webbens utveckling och hur vi använder den. Det är inte bara skärmstorlekarna som påverkar utvecklingen utan också det faktum att vi blivit mer mobila i vårt [...]

  • Starta eget - hur ska jag marknadsföra mitt varumärke?

    Alla små och medelstora företagare står alltid inför frågan: Hur ska jag marknadsföra mitt varumärke? Vilka kanaler passar just min verksamhet? För att göra en lång historia ännu längre kan vi hänvisa till mängder av tjocka böcker och artiklar i ämnet. Men vi har [...]

  • Lyckas med ditt webbprojekt - Gör hemläxan först!

    Att lyckas med ett webbprojekt är inte alltid så enkelt som man tror. Redan före upphandlingen är det viktiga moment som behöver falla på plats. I detta blogginlägg tar vi upp tre områden som är viktiga inför ett webbprojekt. (Sedan tidigare har vi bra tips hur man lyckas med genomförande [...]

  • Responsiv webdesign

    Responsiv webbdesign är en teknik för att bygga webbsidor som fungerar oavsett om man besöker sidan via dator, mobil eller surfplatta. Den främsta fördelen med en responsiv hemsida är att den anpassar användarupplevelsen till kundens förutsättningar.   Allt fler använder idag mobila enheter [...]

  • E-handel 2018 - Vad bör man tänka på för att lyckas?

    Under 2017 ökade e-handeln med 16% jämfört med tidigare enligt en rapport från e-handelsbarometern. Om e-handeln fortsätter att öka på samma sätt som den hittills har gjort kommer e-handeln fördubblats om fem år. Idag kan man köpa allt ifrån mat till bilar på nätet och i [...]

Intresserad? Eller har du några frågor om vårt erbjudande?

Ring oss på 033 - 20 75 00.

Eller fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig!

Integritetspolicy