Kan du ta betalt med Swish i din e-handel?

Kan du ta betalt med Swish i din e-handel?

17 februari 2016

Funderar du över vilka betallösningar du bör satsa på i din e-butik? Idag finns det många alternativ att välja mellan och det kan vara svårt att veta vilka betalningslösningar som är mest kostnadseffektiva och intressanta för din målgrupp. Här presenterar vi fördelarna med den nya betaltjänsten Swish.

Swish – en välkänd betaltjänst

Swish är en av de nyare och populärare betallösningarna och allt fler svenskar laddar ned Swish-appen för att enkelt kunna göra överföringar via sin mobiltelefon. En av fördelarna med att använda sig av Swish inom e-handeln är just att tjänsten har blivit så välkänd. Enligt DIBS e-handelsindex 2015 har Swish 90 % varumärkeskännedom, vilket innebär att de flesta svenskar idag känner igen Swish som ett seriöst alternativ.

En annan fördel är enkelheten. Efter sin beställning mottar din kund en betalningsbegäran i Swish-appen som visar ditt företagsnamn och summan som ska betalas. När kunden har godkänt och signerat betalningen får du pengarna direkt på kontot. Du får dessutom en kvittens, medan kunden erhåller en betalningsbekräftelse. Betalningsprocessen går med andra ord mycket snabbt och smidigt.

Kostnadseffektiv och backad av storbankerna

Idag står alla storbanker i Sverige bakom Swish. Det spelar därför ingen roll vilken bank din kund har, hen kan betala med Swish oavsett. Jämfört med andra betalningslösningar medför Swish dessutom relativt låga avgifter, vilket är särskilt intressant för dig som ska starta en ny e-handel. Swish är även ett bra alternativ för ditt företags likviditet, då du får pengarna insatta direkt på ditt konto.

En flexibel lösning

Swish är en flexibel lösning som är perfekt för dig som ofta åker på mässor och andra event. Swish kan ersätta dyra kortterminaler samtidigt som du får in kundens kontaktuppgifter i din webbutik för framtida uppföljning. Med Swish-appen kan man göra betalningar på upp till 150 000 kronor, och kunden behöver inte knappa in sina kortuppgifter på din sajt.

Vi rekommenderar Swish som betallösning för dig som planerar att starta e-handel!

Kontakta oss så berättar vi mer om Swish och de övriga betallösningar vi kan erbjuda dig tex Klarna, Dibs, Payson och Paypal.

Taggar: M-handel, Trender, Betaltjänster, E-handel
Publicerat: 17 februari 2016

Liknande blogginlägg

  • Hur köpa mobil e-handel med rätt funktioner?

    Just nu är det en tydlig trend där många satsar på mobil e-handel med responsiv webbdesign, men hur tar man beslut om lämplig leverantör? I det här inlägget ger vi några synpunkter från vår horisont. Olika webbyråer har olika affärsidé när det gäller e-handel. [...]

  • Webbtrender inom webbstrategi 2014

    De senaste åren har det ökade användandet av surfplattor, smartphones och datorer med olika skärmstorlekar haft stor effekt på webbens utveckling och hur vi använder den. Det är inte bara skärmstorlekarna som påverkar utvecklingen utan också det faktum att vi blivit mer mobila i vårt [...]

  • 10 intelligenta tips till dig som planerar starta e-handel i mindre skala

    Med över 10 års erfarenhet av att hjälpa våra kunder med e-handel har vi här samlat en hel del spridda tips och förslag vi stött på genom åren. Dessa synpunkter ger inspiration och stimulans till dig som tänker starta e-handel i mindre skala. 1. Var fokuserad! - Man kan inte göra [...]

  • E-handel 2018 - Vad bör man tänka på för att lyckas?

    Under 2017 ökade e-handeln med 16% jämfört med tidigare enligt en rapport från e-handelsbarometern. Om e-handeln fortsätter att öka på samma sätt som den hittills har gjort kommer e-handeln fördubblats om fem år. Idag kan man köpa allt ifrån mat till bilar på nätet och i [...]

  • Skapa trygghet och öka din försäljning

    Sex procent av Sveriges totala omsättning av detaljhandeln sker nu via E-handel och siffran växer. Nästa steg är att göra livsmedel till en naturlig sak att handla digitalt. Men för att E-handeln ska öka för alla produkter så är tryggheten på hemsidorna en viktig [...]

Bli kontaktad

Integritetspolicy