Nu har vi tagit fram en Guide för Sociala medier

Nu har vi tagit fram en Guide för Sociala medier

21 juni 2017

För att hjälpa dig lyckas på Sociala medier har vi tagit fram 3 guider som hjälper dig förstå, komma igång och få din satsning att lyfta. De plattformar vi behandlar i vår guide är Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Snapchat och Linkedin.

Här är bara ett utdrag med 4 frågeställningar från del 2 som hjälper att forma en digital strategi som inkluderar Sociala medier - Visst blir du sugen att läsa mer!
1. Bygg relationer, sociala medier handlar i grunden om att utveckla relationer med andra. Vad för typ av relationer vill ert företag bygga och vad är syftet med att finnas i sociala medier?
2. Vad är era långsiktiga mål i företaget, er kultur och er affärsidé? Lista upp era mål och hur er sociala media strategi kan vara behjälplig i att nå dessa mål.
3. Var finns er målgrupp? Lägg inte ner onödigt arbete på sociala kanaler där er målgrupp inte finns, utan möt dem där de är närvarande.
4. Inse att det handlar om en upplevelse. Upplevelsemarknadsföring strävar mot att aktivera fler sinnen. Målet är att skapa en minnesvärd upplevelse av varumärket som skapar en känslomässig koppling mellan varumärket och konsumenten. En helhetsupplevelse helt enkelt!

Dessa guider vänder sig till mindre och medelstora företag som vill komma igång och få sin satsning att lyfta. Målet är att hålla det enkelt och lätt att förstå.

Här hittar du vår Guide Sociala medier.

Slutsats: Sociala medier är värt att satsa på!
Sociala medier hjälper att stärka varumärket. Det är också en perfekt kanal för att skapa upplevelse, sälja mer och ge dina kunder en modern kundservice! Om du som företag visar att du har en aktiv närvaro i dina sociala medier och är tillgänglig så kommer förtroendet för ert företag att öka.

Ladda ner våra guider så hjälper vi dig komma igång och utveckla din satsning på Sociala medier.

Taggar: Webbstrategi
Publicerat: 21 juni 2017

Liknande blogginlägg

  • Sista steget - kassa och betaltjänster

    Mycket ansträngning läggs på att hitta nya kunder och få de intresserade av produkterna i e-handeln. Tänk att kunden hittar till sajten, välja sina produkter men kassan får hen att lämna sidan - det skulle vara otroligt tråkigt. Tyvärr är det ett scenario som är alltför [...]

  • Responsiv webdesign

    Responsiv webbdesign är en teknik för att bygga webbsidor som fungerar oavsett om man besöker sidan via dator, mobil eller surfplatta. Den främsta fördelen med en responsiv hemsida är att den anpassar användarupplevelsen till kundens förutsättningar.   Allt fler använder idag mobila enheter [...]

  • 10 intelligenta tips till dig som planerar starta e-handel i mindre skala

    Med över 10 års erfarenhet av att hjälpa våra kunder med e-handel har vi här samlat en hel del spridda tips och förslag vi stött på genom åren. Dessa synpunkter ger inspiration och stimulans till dig som tänker starta e-handel i mindre skala. 1. Var fokuserad! - Man kan inte göra [...]

  • Webbtrender 2016 – 5 tips som hjälper dig ligga i framkant!

    Inför ett nytt år är det alltid spännande att fundera över vilka trender som kommer dominera och påverka. Baserat på vad vi märker bland våra egna kunder och när vi tar en titt både i Sverige och USA så har vi här satt ihop en lista på webbtrender som vi menar har [...]

  • Digital strategi - 5 Trender på Google att ha koll på!

    Senaste månaderna har vikten av att ha en digital strategi aktualiserats. Google kör en öppen kurs inom digital strategi på flera orter och i media kan man läsa om hur man blir omkörd och frånåkt om man inte har en digital strategi. Undersökningar talar om att 40 - 50% av alla företag saknar [...]

  • Webbtrender 2017 - Fem trender som hjälper dig lyckas på nätet!

    På Argonova har vi skrivit blogginlägg varje årsskifte sedan 2010 och vi märker hur vissa trender fortsätter vara riktigt heta år efter år samtidigt som nya fenomen fortsätter bryta mark. Den viktigaste faktorn kanske ändå är att det som varit trender för några få [...]

Intresserad? Eller har du några frågor om vårt erbjudande?

Ring oss på 033 - 20 75 00.

Eller fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig!

Integritetspolicy