För att hjälpa dig lyckas på Sociala medier har vi tagit fram 3 guider som hjälper dig förstå, komma igång och få din satsning att lyfta. De plattformar vi behandlar i vår guide är Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Snapchat och Linkedin.

Här är bara ett utdrag med 4 frågeställningar från del 2 som hjälper att forma en digital strategi som inkluderar Sociala medier - Visst blir du sugen att läsa mer!
1. Bygg relationer, sociala medier handlar i grunden om att utveckla relationer med andra. Vad för typ av relationer vill ert företag bygga och vad är syftet med att finnas i sociala medier?
2. Vad är era långsiktiga mål i företaget, er kultur och er affärsidé? Lista upp era mål och hur er sociala media strategi kan vara behjälplig i att nå dessa mål.
3. Var finns er målgrupp? Lägg inte ner onödigt arbete på sociala kanaler där er målgrupp inte finns, utan möt dem där de är närvarande.
4. Inse att det handlar om en upplevelse. Upplevelsemarknadsföring strävar mot att aktivera fler sinnen. Målet är att skapa en minnesvärd upplevelse av varumärket som skapar en känslomässig koppling mellan varumärket och konsumenten. En helhetsupplevelse helt enkelt!

Dessa guider vänder sig till mindre och medelstora företag som vill komma igång och få sin satsning att lyfta. Målet är att hålla det enkelt och lätt att förstå.

Här hittar du vår Guide Sociala medier.

Slutsats: Sociala medier är värt att satsa på!
Sociala medier hjälper att stärka varumärket. Det är också en perfekt kanal för att skapa upplevelse, sälja mer och ge dina kunder en modern kundservice! Om du som företag visar att du har en aktiv närvaro i dina sociala medier och är tillgänglig så kommer förtroendet för ert företag att öka.

Ladda ner våra guider så hjälper vi dig komma igång och utveckla din satsning på Sociala medier.

Taggar: Webbstrategi
Publicerat: 21 juni 2017