Webbdesign & webbstrategi, Webbyrå i Borås – kunder i hela landet

Användbarhet

Har ditt CMS passerat bäst-före datum?

Har ditt CMS passerat bäst-före datum?
Vi har i tidigare blogginlägg visat värdet av att uppdatera innehållet i sin hemsida, så den ser aktuell ut. Men även ett CMS har ett bäst-före datum och är minst lika viktigt att uppdatera. Vad är ett CMS för något? CMS kommer från engelskans Content Management System - det vill [...]

Inför 2016 gör vi en större versions­uppgradering av vårt CMS.

Inför 2016 gör vi en större versions­uppgradering av vårt CMS.
Den senaste stora uppgradering av vår administration gjordes 2013 i samband med att stöd för responsiv design byggdes in. Under åren görs givetvis löpande mindre uppdateringar och moduler byggs ut med fler funktioner. Sedan första release av Aroma 2005 har vi nu genomfört ungefär 600 - 700 webbprojekt [...]

Flat design - Designtrenden just nu!

Flat design - Designtrenden just nu!
Kanske har ni hört talas om flat design och undrar vad det är och vad det innebär? Flat, eller platt, design är en stil som blivit mycket populär senaste tiden. Stilen fick ett rejält genombrott i och med lanseringen av Windows 8 som bygger på en minimalistisk och enkel design med solida färger och tydligt [...]

Skapa trygghet och öka din försäljning

Skapa trygghet och öka din försäljning
Sex procent av Sveriges totala omsättning av detaljhandeln sker nu via E-handel och siffran växer. Nästa steg är att göra livsmedel till en naturlig sak att handla digitalt. Men för att E-handeln ska öka för alla produkter så är tryggheten på hemsidorna en viktig [...]

Skriv för responsiv webb

Storleken på skärmen påverkar läsarnas läsmönster och för att få texter att fungera på responsiva sidor krävs att man ännu striktare följer de rekommendationer som gäller vid traditionellt webbskrivande. Börja med det viktigaste Inled alltid dina texter med det [...]

Användbarhet i kvalificerade webbsystem

Användbarhet i kvalificerade webbsystem
Användbarhet är alltid en fråg när det gäller produktutveckling. Att presentera information på webben kan ju vara förhållandevis enkelt, men om man skapar ett kvalificerat system - ett webbverktyg - så är kraven mycket högre. Wikipedia sammarnfattar ordet "användbarhet" så [...]

8 knep för bättre webbtexter

Att skriva för webben skiljer sig mot att skriva för tryckt media. Det är viktigt att tänka på vilka ord man använder, hur man uttrycker sig och hur man jobbar med länkar. Givetvis beror allt på vad målet är med texten, är det en blogg som ska driva trafik? en webbshop som ska sälja [...]

Webbtrender inom webbstrategi 2014

De senaste åren har det ökade användandet av surfplattor, smartphones och datorer med olika skärmstorlekar haft stor effekt på webbens utveckling och hur vi använder den. Det är inte bara skärmstorlekarna som påverkar utvecklingen utan också det faktum att vi blivit mer mobila i vårt [...]

Hur väljer man rätt typsnitt för sina trycksaker och på webben?

Föreställ dig att du arbetat som inredningsarkitekt, men du har bara kunnat måla väggar i tre kulörer – vitt, grått och beige. Och så har det varit i många år. Plöstligt förändras branschen, och du har en nästintill oändlig palett med färger; dessutom får [...]

Lyckas med e-handel

Trenden att handla på nätet går uppåt och det ser ut att fortsätta. Betyder det att alla e-handlar lyckas? Nä, även om det är positivt att folk blir vana att handla på nätet, så har ju också konkurrensen och förväntningarna ökat. Vad kan avgöra om en e-handel [...]

Responsiv webdesign

Responsiv webbdesign är en teknik för att bygga webbsidor som fungerar oavsett om man besöker sidan via dator, mobil eller surfplatta. Den främsta fördelen med en responsiv hemsida är att den anpassar användarupplevelsen till kundens förutsättningar.   Allt fler använder idag mobila enheter [...]

Vikten av användarvänliga CMS

Ett företags webbplats spelar en viktig roll i marknadsföringen. Sajten ska stärka varumärket, inge förtroende, locka besökare och helst få dem att bli kunder. För att lyckas med det är det viktigt att innehållet på webbplatsen är aktuellt, pålitligt och att informationen [...]

Det ska vara enkelt att e-handla!

Ungefär 70% av svenskar handlar idag någon gång på internet. Med större och större konkurrens bland e-handelsbutiker ökar också kraven på att ha en sida som är enkel för kunden att använda. Det ska vara lätt för kunden att hitta det hon söker samtidigt som det ska vara [...]

E-handel och logistik

Ett av de områden inom e-handel som man har minst kontroll över är frakten, då man måste anlita ett logistikföretag för transporten. Här kommer lite tips om hur man kan få bättre kontroll på logistiken och också kunna effektivisera den. 1. Se över order-kedjan En viktig faktor [...]

Sökmotoroptimering för e-handel

Att få nya kunder till sin e-handel är av allra största vikt. Kan man hittas i sökmotorerna är det väldigt positivt, så att tänka på sökmotoroptimering (SEO) är ett enkelt tips. Givetvis kan man anlita någon som är expert på området, men det finns en del [...]
Frågor?

Ring oss! 033 - 20 75 00 eller fyll i formuläret och skicka, så kontaktar vi dig.

Frågor på detta?

Om du är nyfiken på hjälp med marknadsföring & webb ring oss på 033 - 20 75 00. Eller fyll i och sänd formuläret så kontaktar vi dig!