Webbdesign & webbstrategi, Webbyrå i Borås – kunder i hela landet

Argonova

Webbtrender 2017 - Fem trender som hjälper dig lyckas på nätet!

Webbtrender 2017 - Fem trender som hjälper dig lyckas på nätet!
På Argonova har vi skrivit blogginlägg varje årsskifte sedan 2010 och vi märker hur vissa trender fortsätter vara riktigt heta år efter år samtidigt som nya fenomen fortsätter bryta mark. Den viktigaste faktorn kanske ändå är att det som varit trender för några få [...]

Effektiv säljstart efter semestern – 6 Tips för din webb!

Effektiv säljstart efter semestern – 6 Tips för din webb!
Äntligen! Augusti är här så nu går säljstarten för en av årets viktigaste säljmånader! Det gäller att du snabbt sätter igång och göra hyfsat rätt saker, och där är webben en viktig komponent. Men de flesta har uppstartsproblematik och kommer inte riktigt ur [...]

1. Mobilanpassningar får ökad betydelse för placeringen på Google.

1. Mobilanpassningar får ökad betydelse för placeringen på Google.
Som första trendspaning i vår serie med fem blogginlägg vill vi återigen lyfta behovet av att ha en mobilvänlig webbplats för att lyckas på Google. I april 2015 kom en stor förändring, och nu talas om ytterligare justeringar nu i maj 2016. Vad vi kunnat analysera har nog trots allt detta [...]

2. Utseendet på Googles söksida - Layout, adwords, bilder och strukturerade data

2. Utseendet på Googles söksida - Layout, adwords, bilder och strukturerade data
Ska man tala om trender på Google är nog detta den svåraste att hantera för många av våra kunder. Mycket av layout och utseende på Google har förändrats på senare tid. Några features att lägga märke till: - För några år sedan kom Google Places som visar [...]

3. SEO strategier som hjälper dig lyckas på Google

3. SEO strategier som hjälper dig lyckas på Google
  Som nämnts tidigare så funkar fortfarande de traditionella SEO-teknikerna, men många gånger behöver man hitta nya vägar att få en bra synlighet. Några av de mer framgångsrika strategierna på senare år handlar om Branding, Content Marketing, länkar och att öka [...]

4. Bemästra Google Analytics & Search console och för vem är Big data intressant?

4. Bemästra Google Analytics & Search console och för vem är Big data intressant?
Att lyckas med webbanalys är ett område som kräver en hel del tålamod och uthållighet, men här finns trender man bör försöka fånga upp. Verktygen finns där, men många undrar hur de funkar och hur data ska tolkas. Som en av våra kunder uttryckte det: ”När jag [...]

5. Tekniska detaljer som påverkar sökresultatet på Google

5. Tekniska detaljer som påverkar sökresultatet på Google
På detaljnivå händer förstås saker hela tiden, här kommer några saker att uppmärksamma nu på senare tid. - Sedan många år, håll koll på dina HTML-element. Säkerställ att endast en H1-tagg genereras per sida, att ALT- attribut finns på bilder, att unika [...]

Har ditt CMS passerat bäst-före datum?

Har ditt CMS passerat bäst-före datum?
Vi har i tidigare blogginlägg visat värdet av att uppdatera innehållet i sin hemsida, så den ser aktuell ut. Men även ett CMS har ett bäst-före datum och är minst lika viktigt att uppdatera. Vad är ett CMS för något? CMS kommer från engelskans Content Management System - det vill [...]

Webbtrender 2016 – 5 tips som hjälper dig ligga i framkant!

Webbtrender 2016 – 5 tips som hjälper dig ligga i framkant!
Inför ett nytt år är det alltid spännande att fundera över vilka trender som kommer dominera och påverka. Baserat på vad vi märker bland våra egna kunder och när vi tar en titt både i Sverige och USA så har vi här satt ihop en lista på webbtrender som vi menar har [...]

Inför 2016 gör vi en större versions­uppgradering av vårt CMS.

Inför 2016 gör vi en större versions­uppgradering av vårt CMS.
Den senaste stora uppgradering av vår administration gjordes 2013 i samband med att stöd för responsiv design byggdes in. Under åren görs givetvis löpande mindre uppdateringar och moduler byggs ut med fler funktioner. Sedan första release av Aroma 2005 har vi nu genomfört ungefär 600 - 700 webbprojekt [...]

Ett gott intryck som består länge

Värdet av att synas på nätet, med en uppdaterad hemsida och en genomtänkt webstrategi, betonas ofta från olika håll i företagsvärlden. Men det har ändå aldrig varit viktigare än nu att profilera sina tjänster i tryck. Varför då? Med den ökande konkurrensen i alla [...]

Kundvård, hur nyhetsbrev hjälper dig vara Top of Mind för dina kunder.

Kundvård, hur nyhetsbrev hjälper dig vara Top of Mind för dina kunder.
Nyhetsbrev är ett effektivt sätt att marknadsföra sig och hålla en dialog med sina kunder. Det blir en påminnelse om ert varumärke och det etsas in hos dina kunder att du är ett bra leverantörsval, du blir Top-of-Mind! Det är också en interaktiv form av kommunikation där man har [...]

Säljande text och design gör skillnad!

Säljande text och design gör skillnad!
Detta blogginlägg vill belysa 2 enkla sanningar. Du vill skapa ett intresse för dina nyhetsbrev. De ska leda besökaren vidare till din sajt så de där kan agera, tex lägga en order eller ta en kontakt. Så vad ska man tänka på? Här ger vi ganska många tips som indelat på tre [...]

B2B – Marknadsför dina tjänster effektivt till andra företag

B2B – Marknadsför dina tjänster effektivt till andra företag
Man kan lite förenklat dela in syftet med dessa nyhetsbrev i två grupper, det som krävs är att man väljer strategi och har en tydlig plan: 1. I vissa lägen är målet att direkt tala om för mottagaren att du vill sälja en specifik tjänst, du har ett erbjudande som du vill nå ut med och [...]

E-handel - Hur du ökar din försäljning med smarta nyhetsbrev

E-handel - Hur du ökar din försäljning med smarta nyhetsbrev
Marknadsföring via e-post är en av de mest lönsamma marknadsföringskanalerna för e-handel i dag. En mätning visar att ”67 procent anger att de på något sätt tar del av de nyhetsbrev som de får från e-handelsföretag” E-barometern för 2014. Det sägs vidare: [...]

Grundtips för dig som precis tänker starta med utskick

Grundtips för dig som precis tänker starta med utskick
Nyckeln till bra och lönsamma nyhetsbrev är att planera och inte bara skjuta från höften. När du planerar ditt nyhetsbrev blir det lättare att nå dina mål, skapa bra innehåll och få ut nyhetsbrevet regelbundet. Det finns många åsikter om rätt och fel när det [...]

Hur man lyckas med större webbprojekt

Att bygga kvalificerade webbsystem är ett avsevärt steg jämfört med enklare webbplatser med standardfunktionalitet. Med vår erfarenhet tänker vi webbprojekt på mer än 100 timmar som också innehåller skräddarsydda kundanpassade funktioner. Dessa projekt bygger ofta på en [...]

Hur man lyckas med webbprojekt

Ett lyckat webbprojekt hjälper ditt företag till fler orders, nya kunder och ett stärkt varumärke. På senare år handlar det inte bara om att ha en hemsida utan också hur den kan stödja företaget i dess utveckling framåt. Samtidigt finns det en hel del utmaningar, vi får t.ex. regelbundet [...]

En Digital Strategi – Skapar värde för mindre verksamheter.

Mycket skrivs och pratas om digitala strategier och hur man lyckas på webben. Det som hörs och syns gäller oftast för större verksamheter med en omfattande budget för marknadsföring. Men i det här inlägget vill vi berätta lite om hur man kan skapa en digital strategi för mindre verksamheter [...]

Hur kan man lyckas med sökmotoroptimering för e-handel?

På e-handel har man ofta frågor om hur man kan synas bra i Google. Grunden för att lyckas på nättet är sökmotoroptimering. Sökmotoroptimering är inte alls svårt och man kan absolut göra jobbet själv eller anlitar en proffsig webbyrå istället att skjuta jobbet enkelt [...]

Skaffa nya kunder med din hemsida – Hur då?

Enkelt uttryckt krävs tre saker för att lyckas! Man kan utgå från Julius Ceasars klassiska uttalande Veni – Vidi - Vici; jag kom, jag såg, jag segrade. Och det är besökaren på din sajt som kommer, ser och segrar! 1. Jag kom: Bra synlighet på Google krävs för att få trafik [...]

Hur köpa mobil e-handel med rätt funktioner?

Hur köpa mobil e-handel med rätt funktioner?
Just nu är det en tydlig trend där många satsar på mobil e-handel med responsiv webbdesign, men hur tar man beslut om lämplig leverantör? I det här inlägget ger vi några synpunkter från vår horisont. Olika webbyråer har olika affärsidé när det gäller e-handel [...].

Argonova Systems 10 år!

Från traditionell systemutveckling till komplett leverantör av webblösningar och reklambyråtjänster. Ambitionen att förena kompetensen från traditionell systemutveckling, kostnadseffektiva lösningar med användarvänlighet och god design har visat sig vara ett framgångsrikt recept för [...]

Låt oss guida dig!

Under sommaren har vi uppdaterat och snyggat till våra populära guider – hemsidesguiden, logotypguiden samt e-handelsguiden. Vi har även kompletterat med två nya guider, en för dig som vill veta mer om SEO (sökmotoroptimering) och en för dig som behöver råd vid val av betallösning i din [...]

5 knep som ger dig svartbälte i rubriksättning

5 knep som ger dig svartbälte i rubriksättning
Bra rubriksättning är viktigt så besökaren klickar på rubriken, läser mer och stannar kvar på webbplatsen. Utgångspunkten för webben är nätet som binder ihop information och skapar en helhet. Självklart är då länktexten eller rubriken mycket viktig för att [...]

Sökmotoroptimeringens A-B-C

Sökmotoroptimeringens A-B-C
Här berättar vi om vad som ingår i ett uppdrag för sökmotoroptimering och hur vi arbetar. I våra kundmöten märker vi att många har en hyfsad uppfattning om sökmotoroptimering och vid en hel del tillfällen uttrycker man en tydlig målsättning att vilja veta mer. Man kanske [...]

Varför vi inte gör en Pitch för att få en order

Pitching innebär att en potentiell klient skickar ut ett designuppdrag till flera designers eller designbyråer, vilka utan betalning ska ta fram designförslag till beställaren, varefter denne väljer det förslag som faller bäst i smaken; och sedan får förhoppningsvis producenten betalt. Utövandet [...]

Webbtrender inom webbstrategi 2014

De senaste åren har det ökade användandet av surfplattor, smartphones och datorer med olika skärmstorlekar haft stor effekt på webbens utveckling och hur vi använder den. Det är inte bara skärmstorlekarna som påverkar utvecklingen utan också det faktum att vi blivit mer mobila i vårt [...]

Webben viktig för nyföretagare!

Som webbyrå möter vi en hel del nyföretagare som håller på att starta eget företag. Ofta är man tidigt ute och vill höra om priser, en del har hittat vårt erbjudande till nyföretagare där vi har två paket i olika storlekar innehållande Logotyp + Grafisk profil + Trycksaker + [...]

Vilket CMS ska man välja?

En vanlig kundfråga för oss som webbyrå är vilket publiceringsverktyg (CMS) man ska välja? Svaret är dock inte så enkelt att ge. Vi jobbar med ett publiceringsverktyg för våra kunder på hemsida och e-handel och det kan vi varmt rekommendera för det är användarvänligt [...]
Frågor?

Ring oss! 033 - 20 75 00 eller fyll i formuläret och skicka, så kontaktar vi dig.

Frågor på detta?

Om du är nyfiken på hjälp med marknadsföring & webb ring oss på 033 - 20 75 00. Eller fyll i och sänd formuläret så kontaktar vi dig!