Webbdesign & webbstrategi, Webbyrå i Borås – kunder i hela landet

Entreprenörskap

Webbstrategi - KPIer hjälper dig att mäta, utvecklas och lyckas på nätet!

Webbstrategi - KPIer hjälper dig att mäta, utvecklas och lyckas på nätet!
Man hör ofta att det talas om hur man med en digital strategi kan lyckas på nätet. I samma andetag knyter man ofta lyckade satsningar på nätet till att de är mätbara och därmed enkla att besluta om. Detta är utan tvivel sant, det finns stora fördelar med marknadsföring på nätet, [...]

Webbtrender 2017 - Fem trender som hjälper dig lyckas på nätet!

Webbtrender 2017 - Fem trender som hjälper dig lyckas på nätet!
På Argonova har vi skrivit blogginlägg varje årsskifte sedan 2010 och vi märker hur vissa trender fortsätter vara riktigt heta år efter år samtidigt som nya fenomen fortsätter bryta mark. Den viktigaste faktorn kanske ändå är att det som varit trender för några få [...]

Starta eget – var är kunderna?

Starta eget – var är kunderna?
Allt är på plats!En tjusig logotyp med en snygg grafisk profil i trevliga färger och en ny hemsida som är byggd med den senaste tekniken. Nu kör vi! Men - telefonen är tyst, inkorgen är tom….Var är kunderna?! De senaste åren har konkurrensen på internet ökat dramatiskt. Vi [...]

Starta eget – med ett starkt varumärke kan du dra ifrån dina konkurrenter!

Starta eget – med ett starkt varumärke kan du dra ifrån dina konkurrenter!
Varumärken förknippas i huvudsak med en logotyp dvs. en symbol, figur eller text som på olika sätt vill förmedla vilken verksamhet ett företag bedriver. Så varumärket är vad du som kund förknippar företaget med och vad företaget vill att du ska tänka på. Speciellt när du [...]

Starta eget - vårt erbjudande blir din rivstart till effektiv marknadsföring!

Starta eget - vårt erbjudande blir din rivstart till effektiv marknadsföring!
Har du startat ett eget företag? Då är du säkert angelägen om att komma igång så fort som möjligt att hitta kunder och få ut din affärsidé på marknaden. Som nybliven företagare har man en rad saker som måste göras innan man kan ta kontakt med sin första [...]

Effektiv säljstart efter semestern – 6 Tips för din webb!

Effektiv säljstart efter semestern – 6 Tips för din webb!
Äntligen! Augusti är här så nu går säljstarten för en av årets viktigaste säljmånader! Det gäller att du snabbt sätter igång och göra hyfsat rätt saker, och där är webben en viktig komponent. Men de flesta har uppstartsproblematik och kommer inte riktigt ur [...]

Inför 2016 gör vi en större versions­uppgradering av vårt CMS.

Inför 2016 gör vi en större versions­uppgradering av vårt CMS.
Den senaste stora uppgradering av vår administration gjordes 2013 i samband med att stöd för responsiv design byggdes in. Under åren görs givetvis löpande mindre uppdateringar och moduler byggs ut med fler funktioner. Sedan första release av Aroma 2005 har vi nu genomfört ungefär 600 - 700 webbprojekt [...]

10 intelligenta tips till dig som planerar starta e-handel i mindre skala

Med över 10 års erfarenhet av att hjälpa våra kunder med e-handel har vi här samlat en hel del spridda tips och förslag vi stött på genom åren. Dessa synpunkter ger inspiration och stimulans till dig som tänker starta e-handel i mindre skala. 1. Var fokuserad! - Man kan inte göra [...]

Kundvård, hur nyhetsbrev hjälper dig vara Top of Mind för dina kunder.

Kundvård, hur nyhetsbrev hjälper dig vara Top of Mind för dina kunder.
Nyhetsbrev är ett effektivt sätt att marknadsföra sig och hålla en dialog med sina kunder. Det blir en påminnelse om ert varumärke och det etsas in hos dina kunder att du är ett bra leverantörsval, du blir Top-of-Mind! Det är också en interaktiv form av kommunikation där man har [...]

Säljande text och design gör skillnad!

Säljande text och design gör skillnad!
Detta blogginlägg vill belysa 2 enkla sanningar. Du vill skapa ett intresse för dina nyhetsbrev. De ska leda besökaren vidare till din sajt så de där kan agera, tex lägga en order eller ta en kontakt. Så vad ska man tänka på? Här ger vi ganska många tips som indelat på tre [...]

B2B – Marknadsför dina tjänster effektivt till andra företag

B2B – Marknadsför dina tjänster effektivt till andra företag
Man kan lite förenklat dela in syftet med dessa nyhetsbrev i två grupper, det som krävs är att man väljer strategi och har en tydlig plan: 1. I vissa lägen är målet att direkt tala om för mottagaren att du vill sälja en specifik tjänst, du har ett erbjudande som du vill nå ut med och [...]

E-handel - Hur du ökar din försäljning med smarta nyhetsbrev

E-handel - Hur du ökar din försäljning med smarta nyhetsbrev
Marknadsföring via e-post är en av de mest lönsamma marknadsföringskanalerna för e-handel i dag. En mätning visar att ”67 procent anger att de på något sätt tar del av de nyhetsbrev som de får från e-handelsföretag” E-barometern för 2014. Det sägs vidare: [...]

Grundtips för dig som precis tänker starta med utskick

Grundtips för dig som precis tänker starta med utskick
Nyckeln till bra och lönsamma nyhetsbrev är att planera och inte bara skjuta från höften. När du planerar ditt nyhetsbrev blir det lättare att nå dina mål, skapa bra innehåll och få ut nyhetsbrevet regelbundet. Det finns många åsikter om rätt och fel när det [...]

Hur man lyckas med större webbprojekt

Att bygga kvalificerade webbsystem är ett avsevärt steg jämfört med enklare webbplatser med standardfunktionalitet. Med vår erfarenhet tänker vi webbprojekt på mer än 100 timmar som också innehåller skräddarsydda kundanpassade funktioner. Dessa projekt bygger ofta på en [...]

Hur man lyckas med webbprojekt

Ett lyckat webbprojekt hjälper ditt företag till fler orders, nya kunder och ett stärkt varumärke. På senare år handlar det inte bara om att ha en hemsida utan också hur den kan stödja företaget i dess utveckling framåt. Samtidigt finns det en hel del utmaningar, vi får t.ex. regelbundet [...]

Skaffa nya kunder med din hemsida – Hur då?

Enkelt uttryckt krävs tre saker för att lyckas! Man kan utgå från Julius Ceasars klassiska uttalande Veni – Vidi - Vici; jag kom, jag såg, jag segrade. Och det är besökaren på din sajt som kommer, ser och segrar! 1. Jag kom: Bra synlighet på Google krävs för att få trafik [...]

Stärk identiteten med en grafisk profil och manual

Företagets grafiska profil är en viktig del av det företaget kommunicerar med omvärlden. Att företaget presenteras på ett enhetligt sätt är viktigt och stärker varumärket samt ger en professionell bild av företaget. För många är det självklart men andra tänker inte [...]

Starka varumärken får nystartade företag att växa

Hur tänker de företag som idag anses ha starka varumärken? Vad är det som får dem att bli lönsamma och utvecklas? Grunden i allt företagande handlar om lönsamhet. Vägen dit ser förstås olika ut beroende på en massa faktorer. Vad alla företag har att förhålla sig till, [...]

Lyft blicken – och få en bra start på ditt företag

Har du kommit på affärsidén som du tror fyller ett tomt hål på marknaden eller kommer att revolutionera i sin bransch? Då kan det vara bra att stanna upp en stund och fundera över hur dina möjligheter ser ut. Här ger vi dig några tips på vägen för att öka dina chanser [...]

Lyckas med e-handel

Trenden att handla på nätet går uppåt och det ser ut att fortsätta. Betyder det att alla e-handlar lyckas? Nä, även om det är positivt att folk blir vana att handla på nätet, så har ju också konkurrensen och förväntningarna ökat. Vad kan avgöra om en e-handel [...]

Använd dig av sociala medier i din e-handel

Har du ett företag, så har du kunder. Har du någon personlig relation till dem? Svarar du ja, har du förstått nyttan av sociala medier. Svarade du istället nej, kanske det är dags att börja fundera på om det kan vara något för dig? Det är enorm styrka att kunna marknadsföra sig [...]

Dags för en större e-handelsmarknad

Vad händer inom e-handel? Vad kommer att hända? Det är mycket olika saker på gång med internetshopping. Vad kommer att slå igenom, vad gynnar dig och din kund mest, och kommer det bli lättare, billigare och säkrare att handla på nätet? Hur ser e-handeln i Sverige ut? Idag ökar svensk [...]

E-handel och logistik

Ett av de områden inom e-handel som man har minst kontroll över är frakten, då man måste anlita ett logistikföretag för transporten. Här kommer lite tips om hur man kan få bättre kontroll på logistiken och också kunna effektivisera den. 1. Se över order-kedjan En viktig faktor [...]

Att tänka på innan start av e-handel

Handeln på nätet är i dag mycket liten av den totala handeln i Sverige - cirka fem procent. Detta lovar förstås gott om man funderar på att starta e-handel. Man kanske ändå ska tänka efter en extra gång innan man sätter igång, så man undviker de fallgropar som kan finnas. En [...]

Webben viktig för nyföretagare!

Som webbyrå möter vi en hel del nyföretagare som håller på att starta eget företag. Ofta är man tidigt ute och vill höra om priser, en del har hittat vårt erbjudande till nyföretagare där vi har två paket i olika storlekar innehållande Logotyp + Grafisk profil + Trycksaker + [...]
Frågor?

Ring oss! 033 - 20 75 00 eller fyll i formuläret och skicka, så kontaktar vi dig.

Frågor på detta?

Om du är nyfiken på hjälp med marknadsföring & webb ring oss på 033 - 20 75 00. Eller fyll i och sänd formuläret så kontaktar vi dig!