Webbdesign & webbstrategi, Webbyrå i Borås – kunder i hela landet

Google

Webbstrategi - KPIer hjälper dig att mäta, utvecklas och lyckas på nätet!

Webbstrategi - KPIer hjälper dig att mäta, utvecklas och lyckas på nätet!
Man hör ofta att det talas om hur man med en digital strategi kan lyckas på nätet. I samma andetag knyter man ofta lyckade satsningar på nätet till att de är mätbara och därmed enkla att besluta om. Detta är utan tvivel sant, det finns stora fördelar med marknadsföring på nätet, [...]

Sökmotoroptimering - Nu har vi uppdaterat vår SEO-Guide!

Sökmotoroptimering - Nu har vi uppdaterat vår SEO-Guide!
Idag föregås mer än 80% av alla beslut om leverantör av en sökning på Google. Argonova Systems rekommenderar alltid Sökmotoroptimering, som en naturlig del i företagets webbstrategi med målet att nå ut till nya kunder och en ökad försäljning via webbplatsen. Vi har erbjudit SEO [...]

Webbtrender 2017 - Fem trender som hjälper dig lyckas på nätet!

Webbtrender 2017 - Fem trender som hjälper dig lyckas på nätet!
På Argonova har vi skrivit blogginlägg varje årsskifte sedan 2010 och vi märker hur vissa trender fortsätter vara riktigt heta år efter år samtidigt som nya fenomen fortsätter bryta mark. Den viktigaste faktorn kanske ändå är att det som varit trender för några få [...]

Nu är vi Certifierade för Google Partners!

Nu är vi Certifierade för Google Partners!
Vi har hjälpt våra kunder att lyckas med marknadsföring på Google sedan 2004 och är nu också certifierade som en Google Partner byrå. Annonsering med Google Adwords är ofta ett mycket framgångsrikt sätt att marknadsföra sig på eftersom många köp börjar med just en [...]

Google uppdaterar formatet på Adwords – Berätta mer och få relevant trafik!

Google uppdaterar formatet på Adwords – Berätta mer och få relevant trafik!
Google utvecklar ständigt sina tjänster med nytt innehåll och fler funktioner. Som vi berättade i vårt blogginlägg från 26/5 så pågår flera justeringar av formatet på Adwords, sponsrade länkar. Läs gärna hela vår serie med 5 blogginlägg om digital strategi och [...]

Digital strategi - 5 Trender på Google att ha koll på!

Digital strategi - 5 Trender på Google att ha koll på!
Senaste månaderna har vikten av att ha en digital strategi aktualiserats. Google kör en öppen kurs inom digital strategi på flera orter och i media kan man läsa om hur man blir omkörd och frånåkt om man inte har en digital strategi. Undersökningar talar om att 40 - 50% av alla företag saknar [...]

1. Mobilanpassningar får ökad betydelse för placeringen på Google.

1. Mobilanpassningar får ökad betydelse för placeringen på Google.
Som första trendspaning i vår serie med fem blogginlägg vill vi återigen lyfta behovet av att ha en mobilvänlig webbplats för att lyckas på Google. I april 2015 kom en stor förändring, och nu talas om ytterligare justeringar nu i maj 2016. Vad vi kunnat analysera har nog trots allt detta [...]

2. Utseendet på Googles söksida - Layout, adwords, bilder och strukturerade data

2. Utseendet på Googles söksida - Layout, adwords, bilder och strukturerade data
Ska man tala om trender på Google är nog detta den svåraste att hantera för många av våra kunder. Mycket av layout och utseende på Google har förändrats på senare tid. Några features att lägga märke till: - För några år sedan kom Google Places som visar [...]

3. SEO strategier som hjälper dig lyckas på Google

3. SEO strategier som hjälper dig lyckas på Google
  Som nämnts tidigare så funkar fortfarande de traditionella SEO-teknikerna, men många gånger behöver man hitta nya vägar att få en bra synlighet. Några av de mer framgångsrika strategierna på senare år handlar om Branding, Content Marketing, länkar och att öka [...]

4. Bemästra Google Analytics & Search console och för vem är Big data intressant?

4. Bemästra Google Analytics & Search console och för vem är Big data intressant?
Att lyckas med webbanalys är ett område som kräver en hel del tålamod och uthållighet, men här finns trender man bör försöka fånga upp. Verktygen finns där, men många undrar hur de funkar och hur data ska tolkas. Som en av våra kunder uttryckte det: ”När jag [...]

5. Tekniska detaljer som påverkar sökresultatet på Google

5. Tekniska detaljer som påverkar sökresultatet på Google
På detaljnivå händer förstås saker hela tiden, här kommer några saker att uppmärksamma nu på senare tid. - Sedan många år, håll koll på dina HTML-element. Säkerställ att endast en H1-tagg genereras per sida, att ALT- attribut finns på bilder, att unika [...]

En Digital Strategi – Skapar värde för mindre verksamheter.

Mycket skrivs och pratas om digitala strategier och hur man lyckas på webben. Det som hörs och syns gäller oftast för större verksamheter med en omfattande budget för marknadsföring. Men i det här inlägget vill vi berätta lite om hur man kan skapa en digital strategi för mindre verksamheter [...]

Mobilvänliga webbplatser får nu en fördel på Google

Så kom då uppdateringen idag med ändring av Googles algoritm för sökningar som görs från mobila enheter. De webbplatser som inte funkar bra på mobila enheter straffas med en lägre ranking i sökresultatet när man gör sökningen på en mobil och får därmed ett [...]

Låt oss guida dig!

Under sommaren har vi uppdaterat och snyggat till våra populära guider – hemsidesguiden, logotypguiden samt e-handelsguiden. Vi har även kompletterat med två nya guider, en för dig som vill veta mer om SEO (sökmotoroptimering) och en för dig som behöver råd vid val av betallösning i din [...]

Inbound Marketing – Vinnande marknadsföring!

Inbound Marketing är ett helhetstänk eller koncept för framgångsrik marknadsföring på internet med målet att attrahera besökare att ta initiativ till kontakt. Traditionell marknadsföring handlar om att söka upp kunden och presentera sina varor och tjänster och då [...]

5 knep som ger dig svartbälte i rubriksättning

5 knep som ger dig svartbälte i rubriksättning
Bra rubriksättning är viktigt så besökaren klickar på rubriken, läser mer och stannar kvar på webbplatsen. Utgångspunkten för webben är nätet som binder ihop information och skapar en helhet. Självklart är då länktexten eller rubriken mycket viktig för att [...]

Sökmotoroptimeringens A-B-C

Sökmotoroptimeringens A-B-C
Här berättar vi om vad som ingår i ett uppdrag för sökmotoroptimering och hur vi arbetar. I våra kundmöten märker vi att många har en hyfsad uppfattning om sökmotoroptimering och vid en hel del tillfällen uttrycker man en tydlig målsättning att vilja veta mer. Man kanske [...]

Analysera din webbsatsning - med Google Analytics

Så, du har lanserat din webbsatsning? Visst vill man veta lite vad som händer på sidan. Ett kraftfullt verktyg för detta är Google Analytics. Genom en liten spårningskod så kan Analytics spåra beteenden och hjälpa dig att analysera din webbsatsning.  Med Google Analytics kan du se hur [...]

Hur använder dina kunder sökmotorerna?

Ditt företag når fler kunder om du ligger högt på sökmotorerna och då speciellt på Google, som är den största sökmotorn idag. Så vad ska du tänka på när du ska sökmotoroptimera din sida? Vilka ord söker dina kunder med och hur vet du vilka ord som fungerar [...]

SEO / Sökordsmarknadsföring / Sökordsmarknadsföring

Sökordsmarknadsföring är den snabbast växande delen av mediekakan i Sverige idag, och har bara i år ökat med nästan 30%. Företagen inser mer och mer att det är ett kostnadseffektivt sätt att marknadsföra sig på.  Det finns så klart olika sätt att göra detta [...]

Det ska vara enkelt att e-handla!

Ungefär 70% av svenskar handlar idag någon gång på internet. Med större och större konkurrens bland e-handelsbutiker ökar också kraven på att ha en sida som är enkel för kunden att använda. Det ska vara lätt för kunden att hitta det hon söker samtidigt som det ska vara [...]

Google Penguin – Vilka krav ställer det på er webbstrategi?

Google Penguin har gjort att många sajter tappat sina placeringar. Vid Googles uppdatering Panda straffades sajter med spammigt innehåll, nu kan du bli straffad för bland annat värdet på dina länkar. Ryktet säger att värdet av inlänkar kan minska med Penguin om de kommer från en, enligt Google, [...]

Google Panda – Hur påverkas din webbstrategi av Googles senaste uppdatering?

Med jämna intervaller gör Google större uppdateringar på sina algoritmer för ranking av webbplatser. Det är dessa algoritmer som värderar i vilken ordning olika webbplaster ska listas på för ett givet sökord. Ska argonova.se ligga på första sidan eller andra sidan för [...]

Vilka sökord ska jag sökmotoroptimera?

Många gånger är beslutet att ha sökmotoroptimering för sin hemsida självklart, men vilka sökord man ska jobba med är ofta betydligt svårare att besluta om. Det enkla svaret är att man ska välja relevanta sökord, men utmaningen ligger i att det inte finns ett fåtal enkla [...]
Frågor?

Ring oss! 033 - 20 75 00 eller fyll i formuläret och skicka, så kontaktar vi dig.

Frågor på detta?

Om du är nyfiken på hjälp med marknadsföring & webb ring oss på 033 - 20 75 00. Eller fyll i och sänd formuläret så kontaktar vi dig!