Webbdesign & webbstrategi, Webbyrå i Borås – kunder i hela landet

Målgrupp

Bra bildmaterial – lite slit ger bra profit

Bra bildmaterial – lite slit ger bra profit
Det sägs att uppemot 80 % av alla intryck vi får, kommer via synen. Då förstår vi hur viktigt det är att inte bara värdesätta professionellt utformad design och layout, men att även lägga särskild tonvikt på sidans bildmaterial. En del menar att sådan icke-verbal kommunikation [...]

Starta eget – med ett starkt varumärke kan du dra ifrån dina konkurrenter!

Starta eget – med ett starkt varumärke kan du dra ifrån dina konkurrenter!
Varumärken förknippas i huvudsak med en logotyp dvs. en symbol, figur eller text som på olika sätt vill förmedla vilken verksamhet ett företag bedriver. Så varumärket är vad du som kund förknippar företaget med och vad företaget vill att du ska tänka på. Speciellt när du [...]

10 intelligenta tips till dig som planerar starta e-handel i mindre skala

Med över 10 års erfarenhet av att hjälpa våra kunder med e-handel har vi här samlat en hel del spridda tips och förslag vi stött på genom åren. Dessa synpunkter ger inspiration och stimulans till dig som tänker starta e-handel i mindre skala. 1. Var fokuserad! - Man kan inte göra [...]

En levande hemsida säljer mer!

En levande hemsida säljer mer!
De flesta tar beslut om de ska stanna och läsa vidare på en hemsida inom 5-10 sek. Det betyder att en uppdaterad och levande hemsida med fräsch design och bra bilder får en betydande fördel. Andra parametrar som avgör om dina besökare väljer att klicka sig vidare på din hemsida är att där [...]

Kundvård, hur nyhetsbrev hjälper dig vara Top of Mind för dina kunder.

Kundvård, hur nyhetsbrev hjälper dig vara Top of Mind för dina kunder.
Nyhetsbrev är ett effektivt sätt att marknadsföra sig och hålla en dialog med sina kunder. Det blir en påminnelse om ert varumärke och det etsas in hos dina kunder att du är ett bra leverantörsval, du blir Top-of-Mind! Det är också en interaktiv form av kommunikation där man har [...]

Säljande text och design gör skillnad!

Säljande text och design gör skillnad!
Detta blogginlägg vill belysa 2 enkla sanningar. Du vill skapa ett intresse för dina nyhetsbrev. De ska leda besökaren vidare till din sajt så de där kan agera, tex lägga en order eller ta en kontakt. Så vad ska man tänka på? Här ger vi ganska många tips som indelat på tre [...]

B2B – Marknadsför dina tjänster effektivt till andra företag

B2B – Marknadsför dina tjänster effektivt till andra företag
Man kan lite förenklat dela in syftet med dessa nyhetsbrev i två grupper, det som krävs är att man väljer strategi och har en tydlig plan: 1. I vissa lägen är målet att direkt tala om för mottagaren att du vill sälja en specifik tjänst, du har ett erbjudande som du vill nå ut med och [...]

E-handel - Hur du ökar din försäljning med smarta nyhetsbrev

E-handel - Hur du ökar din försäljning med smarta nyhetsbrev
Marknadsföring via e-post är en av de mest lönsamma marknadsföringskanalerna för e-handel i dag. En mätning visar att ”67 procent anger att de på något sätt tar del av de nyhetsbrev som de får från e-handelsföretag” E-barometern för 2014. Det sägs vidare: [...]

Grundtips för dig som precis tänker starta med utskick

Grundtips för dig som precis tänker starta med utskick
Nyckeln till bra och lönsamma nyhetsbrev är att planera och inte bara skjuta från höften. När du planerar ditt nyhetsbrev blir det lättare att nå dina mål, skapa bra innehåll och få ut nyhetsbrevet regelbundet. Det finns många åsikter om rätt och fel när det [...]

Skaffa nya kunder med din hemsida – Hur då?

Enkelt uttryckt krävs tre saker för att lyckas! Man kan utgå från Julius Ceasars klassiska uttalande Veni – Vidi - Vici; jag kom, jag såg, jag segrade. Och det är besökaren på din sajt som kommer, ser och segrar! 1. Jag kom: Bra synlighet på Google krävs för att få trafik [...]

Stärk identiteten med en grafisk profil och manual

Företagets grafiska profil är en viktig del av det företaget kommunicerar med omvärlden. Att företaget presenteras på ett enhetligt sätt är viktigt och stärker varumärket samt ger en professionell bild av företaget. För många är det självklart men andra tänker inte [...]

Inbound Marketing – Vinnande marknadsföring!

Inbound Marketing är ett helhetstänk eller koncept för framgångsrik marknadsföring på internet med målet att attrahera besökare att ta initiativ till kontakt. Traditionell marknadsföring handlar om att söka upp kunden och presentera sina varor och tjänster och då [...]

Digital marknadsföring

Digital marknadsföring
Idag är det konsumenten som i allt högre grad bestämmer var, när och hur de vill konsumera. Det gör att man som företag måste ändra sina inköp av reklam och tänka nytt och ofta tänka mer digitalt. E-handel är fortfarande en relativt ny kanal och många är oerfarna av inköp [...]

Skapa trygghet och öka din försäljning

Skapa trygghet och öka din försäljning
Sex procent av Sveriges totala omsättning av detaljhandeln sker nu via E-handel och siffran växer. Nästa steg är att göra livsmedel till en naturlig sak att handla digitalt. Men för att E-handeln ska öka för alla produkter så är tryggheten på hemsidorna en viktig [...]

Lyckas med e-handel

Trenden att handla på nätet går uppåt och det ser ut att fortsätta. Betyder det att alla e-handlar lyckas? Nä, även om det är positivt att folk blir vana att handla på nätet, så har ju också konkurrensen och förväntningarna ökat. Vad kan avgöra om en e-handel [...]
Frågor?

Ring oss! 033 - 20 75 00 eller fyll i formuläret och skicka, så kontaktar vi dig.

Frågor på detta?

Om du är nyfiken på hjälp med marknadsföring & webb ring oss på 033 - 20 75 00. Eller fyll i och sänd formuläret så kontaktar vi dig!