Webbdesign & webbstrategi, Webbyrå i Borås – kunder i hela landet

SEO

ABC för webbpublicering - Best practices så andra läser det du skriver

ABC för webbpublicering - Best practices så andra läser det du skriver
I detta blogginlägg tar vi upp sex områden som man bör kvalitetssäkra när man jobbar med webbpublicering. Är väl inte en komplett genomgång, men ändå en sammanställning av best practices för god läsbarhet och bra textlayout. Med mer än 10 år i branschen är det [...]

Sökmotoroptimering - Nu har vi uppdaterat vår SEO-Guide!

Sökmotoroptimering - Nu har vi uppdaterat vår SEO-Guide!
Idag föregås mer än 80% av alla beslut om leverantör av en sökning på Google. Argonova Systems rekommenderar alltid Sökmotoroptimering, som en naturlig del i företagets webbstrategi med målet att nå ut till nya kunder och en ökad försäljning via webbplatsen. Vi har erbjudit SEO [...]

Starta eget – var är kunderna?

Starta eget – var är kunderna?
Allt är på plats!En tjusig logotyp med en snygg grafisk profil i trevliga färger och en ny hemsida som är byggd med den senaste tekniken. Nu kör vi! Men - telefonen är tyst, inkorgen är tom….Var är kunderna?! De senaste åren har konkurrensen på internet ökat dramatiskt. Vi [...]

Effektiv säljstart efter semestern – 6 Tips för din webb!

Effektiv säljstart efter semestern – 6 Tips för din webb!
Äntligen! Augusti är här så nu går säljstarten för en av årets viktigaste säljmånader! Det gäller att du snabbt sätter igång och göra hyfsat rätt saker, och där är webben en viktig komponent. Men de flesta har uppstartsproblematik och kommer inte riktigt ur [...]

Digital strategi - 5 Trender på Google att ha koll på!

Digital strategi - 5 Trender på Google att ha koll på!
Senaste månaderna har vikten av att ha en digital strategi aktualiserats. Google kör en öppen kurs inom digital strategi på flera orter och i media kan man läsa om hur man blir omkörd och frånåkt om man inte har en digital strategi. Undersökningar talar om att 40 - 50% av alla företag saknar [...]

1. Mobilanpassningar får ökad betydelse för placeringen på Google.

1. Mobilanpassningar får ökad betydelse för placeringen på Google.
Som första trendspaning i vår serie med fem blogginlägg vill vi återigen lyfta behovet av att ha en mobilvänlig webbplats för att lyckas på Google. I april 2015 kom en stor förändring, och nu talas om ytterligare justeringar nu i maj 2016. Vad vi kunnat analysera har nog trots allt detta [...]

2. Utseendet på Googles söksida - Layout, adwords, bilder och strukturerade data

2. Utseendet på Googles söksida - Layout, adwords, bilder och strukturerade data
Ska man tala om trender på Google är nog detta den svåraste att hantera för många av våra kunder. Mycket av layout och utseende på Google har förändrats på senare tid. Några features att lägga märke till: - För några år sedan kom Google Places som visar [...]

3. SEO strategier som hjälper dig lyckas på Google

3. SEO strategier som hjälper dig lyckas på Google
  Som nämnts tidigare så funkar fortfarande de traditionella SEO-teknikerna, men många gånger behöver man hitta nya vägar att få en bra synlighet. Några av de mer framgångsrika strategierna på senare år handlar om Branding, Content Marketing, länkar och att öka [...]

4. Bemästra Google Analytics & Search console och för vem är Big data intressant?

4. Bemästra Google Analytics & Search console och för vem är Big data intressant?
Att lyckas med webbanalys är ett område som kräver en hel del tålamod och uthållighet, men här finns trender man bör försöka fånga upp. Verktygen finns där, men många undrar hur de funkar och hur data ska tolkas. Som en av våra kunder uttryckte det: ”När jag [...]

5. Tekniska detaljer som påverkar sökresultatet på Google

5. Tekniska detaljer som påverkar sökresultatet på Google
På detaljnivå händer förstås saker hela tiden, här kommer några saker att uppmärksamma nu på senare tid. - Sedan många år, håll koll på dina HTML-element. Säkerställ att endast en H1-tagg genereras per sida, att ALT- attribut finns på bilder, att unika [...]

Inför 2016 gör vi en större versions­uppgradering av vårt CMS.

Inför 2016 gör vi en större versions­uppgradering av vårt CMS.
Den senaste stora uppgradering av vår administration gjordes 2013 i samband med att stöd för responsiv design byggdes in. Under åren görs givetvis löpande mindre uppdateringar och moduler byggs ut med fler funktioner. Sedan första release av Aroma 2005 har vi nu genomfört ungefär 600 - 700 webbprojekt [...]

En Digital Strategi – Skapar värde för mindre verksamheter.

Mycket skrivs och pratas om digitala strategier och hur man lyckas på webben. Det som hörs och syns gäller oftast för större verksamheter med en omfattande budget för marknadsföring. Men i det här inlägget vill vi berätta lite om hur man kan skapa en digital strategi för mindre verksamheter [...]

Hur kan man lyckas med sökmotoroptimering för e-handel?

På e-handel har man ofta frågor om hur man kan synas bra i Google. Grunden för att lyckas på nättet är sökmotoroptimering. Sökmotoroptimering är inte alls svårt och man kan absolut göra jobbet själv eller anlitar en proffsig webbyrå istället att skjuta jobbet enkelt [...]

Låt oss guida dig!

Under sommaren har vi uppdaterat och snyggat till våra populära guider – hemsidesguiden, logotypguiden samt e-handelsguiden. Vi har även kompletterat med två nya guider, en för dig som vill veta mer om SEO (sökmotoroptimering) och en för dig som behöver råd vid val av betallösning i din [...]

Inbound Marketing – Vinnande marknadsföring!

Inbound Marketing är ett helhetstänk eller koncept för framgångsrik marknadsföring på internet med målet att attrahera besökare att ta initiativ till kontakt. Traditionell marknadsföring handlar om att söka upp kunden och presentera sina varor och tjänster och då [...]

5 knep som ger dig svartbälte i rubriksättning

5 knep som ger dig svartbälte i rubriksättning
Bra rubriksättning är viktigt så besökaren klickar på rubriken, läser mer och stannar kvar på webbplatsen. Utgångspunkten för webben är nätet som binder ihop information och skapar en helhet. Självklart är då länktexten eller rubriken mycket viktig för att [...]

Sökmotoroptimeringens A-B-C

Sökmotoroptimeringens A-B-C
Här berättar vi om vad som ingår i ett uppdrag för sökmotoroptimering och hur vi arbetar. I våra kundmöten märker vi att många har en hyfsad uppfattning om sökmotoroptimering och vid en hel del tillfällen uttrycker man en tydlig målsättning att vilja veta mer. Man kanske [...]

8 knep för bättre webbtexter

Att skriva för webben skiljer sig mot att skriva för tryckt media. Det är viktigt att tänka på vilka ord man använder, hur man uttrycker sig och hur man jobbar med länkar. Givetvis beror allt på vad målet är med texten, är det en blogg som ska driva trafik? en webbshop som ska sälja [...]

Webbtrender inom webbstrategi 2014

De senaste åren har det ökade användandet av surfplattor, smartphones och datorer med olika skärmstorlekar haft stor effekt på webbens utveckling och hur vi använder den. Det är inte bara skärmstorlekarna som påverkar utvecklingen utan också det faktum att vi blivit mer mobila i vårt [...]

Analysera din webbsatsning - med Google Analytics

Så, du har lanserat din webbsatsning? Visst vill man veta lite vad som händer på sidan. Ett kraftfullt verktyg för detta är Google Analytics. Genom en liten spårningskod så kan Analytics spåra beteenden och hjälpa dig att analysera din webbsatsning.  Med Google Analytics kan du se hur [...]

Hur använder dina kunder sökmotorerna?

Ditt företag når fler kunder om du ligger högt på sökmotorerna och då speciellt på Google, som är den största sökmotorn idag. Så vad ska du tänka på när du ska sökmotoroptimera din sida? Vilka ord söker dina kunder med och hur vet du vilka ord som fungerar [...]

SEO / Sökordsmarknadsföring / Sökordsmarknadsföring

Sökordsmarknadsföring är den snabbast växande delen av mediekakan i Sverige idag, och har bara i år ökat med nästan 30%. Företagen inser mer och mer att det är ett kostnadseffektivt sätt att marknadsföra sig på.  Det finns så klart olika sätt att göra detta [...]

Det ska vara enkelt att e-handla!

Ungefär 70% av svenskar handlar idag någon gång på internet. Med större och större konkurrens bland e-handelsbutiker ökar också kraven på att ha en sida som är enkel för kunden att använda. Det ska vara lätt för kunden att hitta det hon söker samtidigt som det ska vara [...]

Google Penguin – Vilka krav ställer det på er webbstrategi?

Google Penguin har gjort att många sajter tappat sina placeringar. Vid Googles uppdatering Panda straffades sajter med spammigt innehåll, nu kan du bli straffad för bland annat värdet på dina länkar. Ryktet säger att värdet av inlänkar kan minska med Penguin om de kommer från en, enligt Google, [...]

Sökmotoroptimering för e-handel

Att få nya kunder till sin e-handel är av allra största vikt. Kan man hittas i sökmotorerna är det väldigt positivt, så att tänka på sökmotoroptimering (SEO) är ett enkelt tips. Givetvis kan man anlita någon som är expert på området, men det finns en del [...]

Google Panda – Hur påverkas din webbstrategi av Googles senaste uppdatering?

Med jämna intervaller gör Google större uppdateringar på sina algoritmer för ranking av webbplatser. Det är dessa algoritmer som värderar i vilken ordning olika webbplaster ska listas på för ett givet sökord. Ska argonova.se ligga på första sidan eller andra sidan för [...]

Vilka sökord ska jag sökmotoroptimera?

Många gånger är beslutet att ha sökmotoroptimering för sin hemsida självklart, men vilka sökord man ska jobba med är ofta betydligt svårare att besluta om. Det enkla svaret är att man ska välja relevanta sökord, men utmaningen ligger i att det inte finns ett fåtal enkla [...]
Frågor?

Ring oss! 033 - 20 75 00 eller fyll i formuläret och skicka, så kontaktar vi dig.

Frågor på detta?

Om du är nyfiken på hjälp med marknadsföring & webb ring oss på 033 - 20 75 00. Eller fyll i och sänd formuläret så kontaktar vi dig!