Webbdesign & webbstrategi, Webbyrå i Borås – kunder i hela landet

Webdesign

Bra bildmaterial – lite slit ger bra profit

Bra bildmaterial – lite slit ger bra profit
Det sägs att uppemot 80 % av alla intryck vi får, kommer via synen. Då förstår vi hur viktigt det är att inte bara värdesätta professionellt utformad design och layout, men att även lägga särskild tonvikt på sidans bildmaterial. En del menar att sådan icke-verbal kommunikation [...]

Starta eget – gör din sajt till din bästa säljare!

Starta eget – gör din sajt till din bästa säljare!
I början av 2000-talet såg man hemsidan endast som ett komplement till telefonkatalogen. En hemsida var bara ett sätt att synas på nätet med några kontaktuppgifter och lite information om företaget. Samtidigt lades stora summor på annonser i telefonkatalogen som en betydande del av [...]

En levande hemsida säljer mer!

En levande hemsida säljer mer!
De flesta tar beslut om de ska stanna och läsa vidare på en hemsida inom 5-10 sek. Det betyder att en uppdaterad och levande hemsida med fräsch design och bra bilder får en betydande fördel. Andra parametrar som avgör om dina besökare väljer att klicka sig vidare på din hemsida är att där [...]

CMYK, RGB eller Pantone – vi reder ut begreppen

Färger är något vi alla ser varje dag och något som vi tar för givet. Men har du tänkt på att vi alla kan se färger på lite olika sätt? Det som är babyblå för dig, kanske är ljusturkos för någon annan.   Precis som människors förmåga att [...]

Flat design - Designtrenden just nu!

Flat design - Designtrenden just nu!
Kanske har ni hört talas om flat design och undrar vad det är och vad det innebär? Flat, eller platt, design är en stil som blivit mycket populär senaste tiden. Stilen fick ett rejält genombrott i och med lanseringen av Windows 8 som bygger på en minimalistisk och enkel design med solida färger och tydligt [...]

Skriv för responsiv webb

Storleken på skärmen påverkar läsarnas läsmönster och för att få texter att fungera på responsiva sidor krävs att man ännu striktare följer de rekommendationer som gäller vid traditionellt webbskrivande. Börja med det viktigaste Inled alltid dina texter med det [...]

Användbarhet i kvalificerade webbsystem

Användbarhet i kvalificerade webbsystem
Användbarhet är alltid en fråg när det gäller produktutveckling. Att presentera information på webben kan ju vara förhållandevis enkelt, men om man skapar ett kvalificerat system - ett webbverktyg - så är kraven mycket högre. Wikipedia sammarnfattar ordet "användbarhet" så [...]

Webbtrender inom webbstrategi 2014

De senaste åren har det ökade användandet av surfplattor, smartphones och datorer med olika skärmstorlekar haft stor effekt på webbens utveckling och hur vi använder den. Det är inte bara skärmstorlekarna som påverkar utvecklingen utan också det faktum att vi blivit mer mobila i vårt [...]

Hur väljer man rätt typsnitt för sina trycksaker och på webben?

Föreställ dig att du arbetat som inredningsarkitekt, men du har bara kunnat måla väggar i tre kulörer – vitt, grått och beige. Och så har det varit i många år. Plöstligt förändras branschen, och du har en nästintill oändlig palett med färger; dessutom får [...]

Varför anlita webbyrå för vår webblösning?

En fråga som vi då och då får är varför man skall anlita en webbyrå för tjänster som det ser ut som man kan göra själv. De flesta webbhotell erbjuder ofta mallar och tjänster som t.ex. Wordpress erbjuder kvalificerade verktyg som kräver mindre erfarenhet för att kunna [...]

Responsiv webdesign

Responsiv webbdesign är en teknik för att bygga webbsidor som fungerar oavsett om man besöker sidan via dator, mobil eller surfplatta. Den främsta fördelen med en responsiv hemsida är att den anpassar användarupplevelsen till kundens förutsättningar.   Allt fler använder idag mobila enheter [...]

Det ska vara enkelt att e-handla!

Ungefär 70% av svenskar handlar idag någon gång på internet. Med större och större konkurrens bland e-handelsbutiker ökar också kraven på att ha en sida som är enkel för kunden att använda. Det ska vara lätt för kunden att hitta det hon söker samtidigt som det ska vara [...]

Sökmotoroptimering för e-handel

Att få nya kunder till sin e-handel är av allra största vikt. Kan man hittas i sökmotorerna är det väldigt positivt, så att tänka på sökmotoroptimering (SEO) är ett enkelt tips. Givetvis kan man anlita någon som är expert på området, men det finns en del [...]

Vilket CMS ska man välja?

En vanlig kundfråga för oss som webbyrå är vilket publiceringsverktyg (CMS) man ska välja? Svaret är dock inte så enkelt att ge. Vi jobbar med ett publiceringsverktyg för våra kunder på hemsida och e-handel och det kan vi varmt rekommendera för det är användarvänligt [...]
Frågor?

Ring oss! 033 - 20 75 00 eller fyll i formuläret och skicka, så kontaktar vi dig.

Frågor på detta?

Om du är nyfiken på hjälp med marknadsföring & webb ring oss på 033 - 20 75 00. Eller fyll i och sänd formuläret så kontaktar vi dig!