Här berättar vi hur vi har hjälpt några av våra kunder med webbdesign, hemsida och webbstrategi så de ska kunna lyckas bra med sin affärsidé. Kännetecknande är anpassade kundunika lösningar till bra priser.

Fokus ligger på:
1. Hur hemsidan är en viktig kanal för att nå ut till nya kunder.
2. Både e-handel & tjänsteproducerande företag kan lyckas på nätet
3. Skräddarsydda funktioner gör skillnad
4. Argonova ger ett mervärde när det gäller webbstrategi

InOneStore e-handel

www.inonestore.se

E-handel med inriktning mot mysiga hemmakvällar, säljer bla den populära jumpsuits med möjlighet till egen styling.

Som vanligt är våra produktioner SEO-Vänliga, sajten når 95/100 poäng i mätning On-page.

Kenneth som driver shoppen säger några månader efter lansering höst 2014:
- Med nya e-handelslösningen lanserad höst 2014 har antelat kunder på mobil ökat till uppemot 50%.
- Snittpriset per produkt ökade 19 % och lönsamheten ökar kraftigt tack vare detta!
- Back-end i systemet sparar oss i snitt 1,5 timma per dag, under högtryckperioden (julhandeln) betydligt mer än så!

Toveks auktionssajt

www.tovek.se

Skräddarsytt webbsystem med kundanpassade funktioner för onlineauktioner.

- Omsätter drygt 100 milj sek / år i webbsystemet.
- Under 2015 upphört nästan helt med liveauktioner, allt sker på webben.
- Har kapacitet att hantera flera pågående auktioner ofta med flera hundra objekt som auktioneras ut samtidigt.
- Ett flertal API:er är installerade för koppling mot andra it-system såsom betallösningar, ekonomi och frakthantering.
- Driftmässigt nyttjas lastbalansering för att hantera många aktiva användare samtidigt.
Björn Tibbling på Toveks summerar: Vi är tacksamma att personalen på Argonova Systems alltid gör sitt bästa och delar vår vision att skapa ett marknadsledande webbsystem att växa i för framtiden.

Miramix hemsida

www.miramix.se

Hemsida som marknadsför sanering och byggtjänster i Stockholm och Mälardalen.

- Ligger på topp-10 på Google på mer än 100 sökord.

Andrei berättar:
- Vi får cirka 90% av våra nya kunder via hemsidan.
- 2012 hade vi 3 anställda och omsättning på 2,5 milj sek.
- 2014 hade vi 14 anställda och omsättning på 8,4 milj sek
- 2015 fortsätter den positiva utveckling, vi startar nu också med marknadsföring av takarbeten på takfix.se.

 

2016 är en genomtänkt webbstrategi en självklar del i varje företags marknadsplan!

De ovanstående kundcasen visar att en hemsida som används aktivt är en nyckel för att kunna nå ut till nya kunder och få en ökad försäljning. Detta oavsett vem som är din kund och vilken sorts produkt eller tjänst du arbetar med.

När vi förr mötte reaktionen ”webben funkar inte för oss” eller ”jag får bara mina kunder genom rekommendationer”, så var vi osäkra på hur vi skulle hantera dessa argument. Men nu inser vi att här ligger det nog ändå mer hos den som säger detta, verkligheten är att webben är en viktig faktor oavsett affärsidé.

Idag föregås 80% av alla beslut om leverantör av en sökning på Google. Och som någon yttryckte det när det gäller bra innehåll på sin hemsida: ”Det jag inte kan läsa mig till på din sajt läser jag mer om hos din konkurrent och där jag finner det jag söker tar jag en kontakt.”

Argonova Systems hjälper dig nå ut till nya kunder och en ökad försäljning via din webbplats

Vår stora styrka som webbyrå är att vi både har kompetensen att utveckla och bygga komplexa Webbsystem och dessutom utformar och genomför webbstrategi.

När det gäller webbutveckling så behöver man inleda med en tydlig funktionsspecifikation vad som ska byggas med analys för att få med användarvänlighet och en säljande webbdesign. För de större Webbsystemen ingår oftast också flödescheman så man har en bra utgångspunkt för arbetet.

Vid release så kommer ju nästa fas. Åtgärder som ofta ingår i denna sorts projekt när det gäller webbstrategi är Seo, publiceringsplan/content marketing, adwords, strategier för att få in förfrågningar, leadsgenerering. Här är ju också viktigt att mäta på de åtgärder som utförs så man optimerar på de åtgärder sorger bäst resultat.

Ta gärna en kontakt om ditt nästa webbprojekt så hjälper vi dig gärna lyckas!

 

Taggar:
Publicerat: 13 februari 2016