Blogg om webb, design och marknadsföring - Argonova Systems Webbyrå / Reklambyrå i Borås
Webbtrender

Marknadsföring i kristider - Slutsatser när vi lagt örat mot marken

Marknadsföring i kristider - Slutsatser när vi lagt örat mot marken
I tider med kris, osäkerhet, oro och en vikande marknad är det inte enkelt att ta beslut om marknadsföring. Kommer det en återhämtning eller ligger en allvarlig lågkonjunktur framför oss? Vad ska jag göra för att min verksamhet ska överleva och klara sig igen om krisen? Hur kan jag hitta nya [...]

Hur lyckas man med marknadsföring när alla är trötta på reklam?

Hur lyckas man med marknadsföring när alla är trötta på reklam?
Reklamtrötthet ökar oroväckande snabbt kan man läsa som rubrik på svd.se. Till och med de som skapar reklamen är reklamtrötta enligt Resumé.se. 59 procent är negativa till reklam till stor del beroende på mängden och brist på måttfullhet i spelreklam enligt Sveriges [...]

Webbtrender 2020 - 3 tips där nudging kan stärka ditt varumärke

Webbtrender 2020 - 3 tips där nudging kan stärka ditt varumärke
Nudge är ett engelskt ord som på svenska kan översättas till att knuffa eller puffa på någon för att få dennes uppmärksamhet. Målet är att hjälpa att ta beslut som är bra för personen själv och för samhället i stort. Richard Thaler som myntat begreppet och [...]

GDPR fyller 1 år – Vad är viktigt just nu?

GDPR fyller 1 år – Vad är viktigt just nu?
Snart ett år efter att GDPR infördes gör vi här en kort genomgång på några saker som är viktiga nu i detta läge. Från hösten 2017 har vi löpande publicerat innehåll som berör vår verksamhet och särskilt i förhållande till våra kunder. Likt [...]

Webbtrender 2019 – 3 områden som hjälper dig synas i bruset

Webbtrender 2019 – 3 områden som hjälper dig synas i bruset
Som vanligt trendspanar vi utifrån vårt eget perspektiv och vår målgrupp mindre och medelstora företag. Informationsflödet ökar och här är målet att peka på webbtrender att ha koll på om du vill synas i bruset! Vi tittar på webbtrender utifrån tre perspektiv:- [...]

Lågkonjunktur? Gasa eller bromsa med marknadsföringen?

Lågkonjunktur? Gasa eller bromsa med marknadsföringen?
Vart tar konjunkturen vägen? Ska man gasa eller bromsa med sina satsningar och vilken marknadsföring är den bättre? Frågorna är många men svaren är inte lika enkla att hitta. Många är de nyheter senaste månaderna som talar om en kommande lågkonjunktur baserat på mer [...]

SEO-Trender – Sökmotoroptimering som funkar ihop med Googles Rankbrain

SEO-Trender – Sökmotoroptimering som funkar ihop med Googles Rankbrain
Man får ta det som ett faktum att för de flesta så ger god synlighet på Google en ökad möjlighet till fler kunder och orders! Så när det nu pratas om ett nytt landskap för sökmotoroptimering gör vi här en trendspaning inom SEO med fokus på Googles AI begåvade algoritm [...]

E-handel 2018 - Vad bör man tänka på för att lyckas?

E-handel 2018 - Vad bör man tänka på för att lyckas?
Under 2017 ökade e-handeln med 16% jämfört med tidigare enligt en rapport från e-handelsbarometern. Om e-handeln fortsätter att öka på samma sätt som den hittills har gjort kommer e-handeln fördubblats om fem år. Idag kan man köpa allt ifrån mat till bilar på nätet och i [...]

Webbtrender 2018 - 5 saker som gör din webbsida modern

Webbtrender 2018 - 5 saker som gör din webbsida modern
2018 har börjat med stormsteg och med ett nytt år kommer också nya webbtrender. Digitala medier och webbdesign dominerar mer och mer i vårt samhälle, vilket kanske inte kommer som en överraskning för de flesta.  Något som däremot kan komma som en överraskning är hur webbdesigners [...]

Call to Action – din möjlighet att utöka din kundkrets

Call to Action – din möjlighet att utöka din kundkrets
Call to Action eller CTA som det förkortas, är en uppmanande handling för de som besöker din webbsida. Oavsett om du vill att besökaren ska kontakta dig eller lägga en av dina produkter i sin varukorg bör du uppmana denne att göra det. Besökaren ska aldrig behöva fundera på vad som är [...]

Bli kontaktad

Integritetspolicy