Webbanalys

Fatta datadrivna affärsbeslut genom att samla in och analysera data

Upptäck var dina kunder finns

Webbanalys - Lär dig besökarnas beteende

Regelbunden webbanalys är en kraftfullt åtgärd för att mäta trafiken på din hemsida samt skapa insikter kring besökarnas beteende och upplevelse. Verktyg som Google Analytics ger dig en värdefull inblick hur kunderna kommer till din webbplats och vilka vägar de väljer på din sida. Du kan se statistik över populära sökord, hur länge besökarna stannar på din webbplats, vilken del av din webbplats som får flest besök och mycket mer.

Analysera och arbeta datadrivet

Baserar ditt företag beslut utefter data idag?

Datadrivna insikter är en av de viktigaste mätvärdena som idag går att analysera. I helhet handlar det om att kunna fatta helhjärtade beslut efter inkommen data från dina kunders beteenden. Med hjälp av ett datadrivet tankesätt kan ditt företag fatta beslut som i längden lever upp till era uppsatta mål och KPIer.

Utan mål är ingen vind den rätta. På samma sätt är det svårt att ta budgetbeslut om lämpliga kanaler för marknadsföring om man inte har något mätverktyg som visar vad som lönar sig. Här är Google Analytics ett av de enklaste och mest använda verktygen för att se vilka kampanjer och insatser som konverterar i form av förfrågningar, nya kunder och fler orders.

Johan och Lucas

Hur gör man en webbanalys?

Google Analytics är bara en av de många tjänster som Google tillhandahåller för att genomföra en webbanalys. Vi hjälper ofta våra kunder dra nytt av de olika resurser som erbjuds för en framgångsrik datadriven närvaro. Vi hanterar program och tjänster som Google Tag Manager (GTM), Google Ads , Google My Business, Google Search Console.

Konverterings­optimering med hjälp av A/B tester

Konverteringsoptimering innebär att optimera varje landningssida för att hjälpa kunderna att utföra de handlingar som du vill. Alla onödiga hinder bör undanröjas så att kunderna enkelt kan hitta de element som är av betydelse för din datainsamling. Utifrån dina konverteringsmål skapar vi landningssidor som är skalbara med fokus att nå din affärsmål . Innan förändringar genomförs är det alltid viktig att ta hjälp av data för att analysera. Med hjälp av A/B tester kan vi utläsa hur en förändring på webbplatsen i förhållande till den äldre versionen förväntas att prestera. Först när det nya testet visar bra resultat är vi beredda att implementera den nya versionen.

Ibland måste man våga! De som vågar skala bort och fokusera är oftast de som i slutänden kan redovisa en högre konverteringsgrad och nöjdare kunder. Vill du ha hjälp att nå dina företagsmål? 

Vill du ha en offert?

Fyll i dina uppgifter så återkommer vi med ett offertförslag så snart vi kan.

*” anger obligatoriska fält

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.