Digital marknadsföring
Annonsera på Google
Google kontrollerar idag över 91 % av den globala sökmotormarknaden och varje dag genomförs ca 55 miljoner sökningar i googles sökmotorer i Sverige. Genom att synas på rätt sökord när potentiella kunder söker efter dina produkter eller tjänster kan du nå nya kunder både kostnadseffektivt och långsiktigt. En väl genomförd marknadsföringsstrategi kan ge tiofalt eller bättre tillbaka på investeringen. Möjligheten att nå din målgrupp via att annonsera på Google med Google Ads är med andra ord väldigt stor.
För att vi skall kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt med Google annonser är vi på Argonova självklart Certifierade Google Partners. Det innebär att vi uppfyller Googles hårda krav på utbildning och goda resultat för genomförda Google annonser.
Argonova är certifierad Google Partner. Detta innebär att du kan känna dig trygg och säker på att vi har färdigheterna och kompetensen inom Google Ads för att kunna optimera dina kampanjer.
Effektiv annonsering
Så jobbar vi med Google Ads
Sökordsanalys
Vi genomgår en sökordsanalys där vi tar ut de mest lönsamma ord för dig att annonsera på utifrån ditt företags tjänster och produkter.
Kampanjstruktur
Med en bra kampanjstruktrur blir relevansen mellan sökord, annonsering och landningssida tydlig. Det gör möjligheterna att löpande optimera annonseringen och kontrollen över intäkter och större kostnader.
Annonser
Att regelbundet optimera och utveckla annonseringen ökar lönsamheten och avkastningen över tid. Vi kontrollerar regelbundet annonskampanjerna och budnivåerna så du kan vara säker på att du får de bästa förutsättningarna för lönsam synlighet.
Rapportering och uppföljning
Vi rapporterar löpande och analyserar de mål och nyckeltal som bestämts för din sökordsannonsering. Vi ger även våra rekommendationer på nästasteg och föreslår förbättringar där vi ser möjligheter.
Vi skapar effektiva Google annonser
En stor fördel med att annonsera på Google är att Google tar hänsyn till varje företags möjligheter och låter er själva styrka kostnaden för annonseringen med hjälp av en begränsad dagsbudget.
För att optimera kampanjen och få kunderna att stanna på webbplatsen genomsyrar vårt arbete en röd tråd från sökord, via annonstexter till landningssida. Varje del av arbetet kräver en noggrann analys och optimering för att få ut bästa möjliga resultat av annonseringen.
I skapande av Google annonser ingår:
- Kontouppsättning
- Nyckelordsanalys inför kampanj
- Utformning av annonstexter
- Månadsrapport
- Personlig support och kontakt med en expert
Vill du ha en offert?
”*” anger obligatoriska fält