Blogg
Läs våra senaste inlägg kring webb, trender mm.
Hur lyckas man med marknadsföring
Reklamtrötthet ökar oroväckande snabbt kan man läsa som rubrik på svd.se. Till och med de som skapar reklamen är reklamtrötta enligt Resumé.se. 59 procent är
3 tips där nudging kan stärka ditt varumärke
Nudge är ett engelskt ord som på svenska kan översättas till att knuffa eller puffa på någon för att få dennes uppmärksamhet. Målet är att
Nytt år , nya möjligheter- varför inte starta eget
Inför milleniumskiftet hade många människor förväntningar om vad framtiden skulle föra med sig. Efter 20 år in på 2000-talet kan vi nog säga att framtiden
Lyckas med webbstrategi när Google ändrar spelplanen?
Att Google återigen gör större uppdateringar i algoritmerna som påverkar hur webbplatser rankas på olika sökfraser är inte oväntat. I det här blogginlägget ser vi
Hur kan man förbereda sig inför årets julhandel?
Julhandeln på nätet slog alla rekord förra året! Hela 17 % ökning mellan åren 2017 och 2018 visar att intresset för att handla julklappar på
Varför bör SEO ingå när man tar fram ny hemsida?
Idag föregås mer än 80% av alla köpbeslut av en sökning på Google. Med SEO får du fler besökare – och fler besökare = fler
GDPR fyller 1 år – Vad är viktigt just nu?
Snart ett år efter att GDPR infördes gör vi här en kort genomgång på några saker som är viktiga nu i detta läge. Från hösten
15 år med logotypdesign
Under alla dessa år har vi skapat unika logotyper åt hundratals nöjda kunder och hjälpt dem bygga sitt varumärke. Varför har just vårt sätt att arbeta
Webbtrender 2019 – 3 områden som hjälper dig synas i bruset
Som vanligt trendspanar vi utifrån vårt eget perspektiv och vår målgrupp mindre och medelstora företag. Informationsflödet ökar och här är målet att peka på webbtrender
SEO-trender – Sökmotoroptimering som funkar ihop med Googles rankbrain
Man får ta det som ett faktum att för de flesta så ger god synlighet på Google en ökad möjlighet till fler kunder och orders!
Innehållsmarknadsföring- Hitta bra innehåll
Det ligger i tiden att med hjälp av ett bra innehåll skapa intresse för de tjänster och produkter man erbjuder marknaden. På senare år har
10 tips som bygger starka varumärken!
Ett varumärke kan beskrivas som ett knippe associationer kopplat till ett företagsnamn, tjänst eller produktnamn. Ett starkt varumärke är välkänt, tydligt och positivt laddat, Top