Blogg
Läs våra senaste inlägg kring webb, trender mm.

Gör din webbplats jobbet eller stoppar den dina besökare?
En webbplats som ser bra ut är trevlig att visa upp, men det är inte där det verkliga värdet ligger. För att den ska bidra till affärsresultat krävs att den faktiskt gör jobbet som att fånga besökarens intresse, bygga förtroende och leda vidare till en önskad handling.
Många företag missar dock dessa viktiga detaljer som i praktiken gör att konverteringar uteblir. Nedan går vi igenom några av de vanligaste fallgroparna och hur du kan undvika dem. Därefter får du fyra konkreta frågor att använda för att identifiera vad som kan förbättras på just din webbplats.

Googles AI-genererade svar förändrar sökresultaten – Så anpassar du din SEO-strategi
Google fortsätter att utveckla sin sökteknologi med hjälp av artificiell intelligens (AI). En av de mest betydande förändringarna är AI Overviews – AI-genererade sammanfattningar som presenteras direkt i sökresultaten. Denna funktion förändrar hur företag och webbplatser konkurrerar om synlighet online och påverkar hur användare interagerar med Google.
Även om AI Overviews ännu inte har lanserats i Sverige, väntas funktionen introduceras inom kort. Genom att redan nu anpassa ditt innehåll och SEO-arbete kan du säkerställa att din webbplats är redo när förändringen väl sker.

Så säkerställer du en juridiskt godkänd cookiebanner
En cookiebanner är en viktig del av en webbplats för att säkerställa att den följer dataskyddslagar såsom GDPR (General Data Protection Regulation) och ePrivacy-direktivet. För

Google Search Console för snabbare indexering
När en ny sida publiceras eller en befintlig sida uppdateras kan det ibland kännas frustrerande att vänta på att Google ska upptäcka förändringen. Google Search

Trendspaning av webben 2025
För oss som arbetar med utveckling, design och marknadsföring är det som att befinna sig i en ständigt rörlig marknad. Nya teknologier, förändrade användarbeteenden och

Nytt tillgänglighetsdirektiv 2025
Från och med den 28 juni 2025 träder nya tillgänglighetskrav i kraft inom EU som en del av den Europeiska Tillgänglighetsakten (European Accessibility Act, EAA).

Så bygger du långvariga kundrelationer
När jag pratar med företag om kundens köpresa, så brukar jag ofta lyfta fram hur viktigt det är att förstå hur kunderna faktiskt beter sig

Användning av Chat GPT i marknadsföringsarbetet
Artificiell intelligens (AI) har revolutionerat många delar av affärsvärlden, och marknadsföring är inget undantag. En av de mest använda AI-funktionerna är ChatGPT, ett verktyg utvecklat

Optimera webbplatsens hastighet
En snabb webbplats är avgörande både för användarupplevelsen och för sökmotorrankningen. I en miljö där användarens uppmärksamhet är kort, kan en långsam webbplats leda till

Fördelar med att använda Meta-pixel på din webbplats
Om du annonserar på Facebook och Instagram finns det många fördelar med att installera en Meta-pixel på din webbplats. Men vad är en Meta-pixel, och

Skydda din webbplats mot cyberhot
Cyberhot och spridning av skadlig kod blir alltmer vanliga och alltmer avancerade. För dig som webbplatsägare är det nu viktigare än någonsin att vidta åtgärder

Välj rätt domännamn för din webbplats
En framgångsrik närvaro online börjar ofta med att välja rätt domännamn. Så hur hittar du ett namn som både stärker ditt varumärke och attraherar besökare?