Blogg
Läs våra senaste inlägg kring webb, trender mm.
Call to action
Call to Action eller CTA som det förkortas, är en uppmanande handling för de som besöker din webbsida. Oavsett om du vill att besökaren ska
GDPR – En verklighet maj 2018!
Den 25 maj 2018 får vi en ny lag med utgångspunkt från EU:s nya förordning om personuppgifter och dataskydd, GDPR. Alla företag och organisationer har
Webbstrategi – KPIer som hjälper dig att lyckas
Man hör ofta att det talas om hur man med en digital strategi kan lyckas på nätet. I samma andetag knyter man ofta lyckade satsningar
ABC för webbpublicering
I detta blogginlägg tar vi upp sex områden som man bör kvalitetssäkra när man jobbar med webbpublicering. Är väl inte en komplett genomgång, men ändå
E-handel – Minska retur & öka omsättningen
E-handeln fortsätter öka med 16-18% på årsbasis och det är ett fortsatt stort sug att testa vingarna med en e-handelssatsning. Samtidigt mognar branschen och vi
4 år med responsiv webbdesign
Runt 2013 – 2014 kom det breda genomslaget där anpassning av webbdesign för mobila enheter blev standard i alla webbprojekt med nya begrepp som flat-design
Starta eget – hur ska jag marknadsföra mitt varumärke?
Alla små och medelstora företagare står alltid inför frågan: Hur ska jag marknadsföra mitt varumärke? Vilka kanaler passar just min verksamhet? För att göra en
Säkra sajter
I detta blogginlägg vill vi ta upp några saker som är angelägna 2017 som gäller hosting och säkerhet för webbplatser. Först en definition: Vad är
Webbtrender 2017
På Argonova har vi skrivit blogginlägg varje årsskifte sedan 2010 och vi märker hur vissa trender fortsätter vara riktigt heta år efter år samtidigt som
Starta eget – var är kunderna?
Allt är på plats!En tjusig logotyp med en snygg grafisk profil i trevliga färger och en ny hemsida som är byggd med den senaste tekniken. Nu
Starta eget – gör din sajt till din bästa säljare!
I början av 2000-talet såg man hemsidan endast som ett komplement till telefonkatalogen. En hemsida var bara ett sätt att synas på nätet med några
Starta eget – med ett starkt varumärke
Varumärken förknippas i huvudsak med en logotyp dvs. en symbol, figur eller text som på olika sätt vill förmedla vilken verksamhet ett företag bedriver. Men ett varumärke